Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1287 ggr
lumba
0

Lycklig

Jag är så lycklig att jag hittat LCHF kosten! Det har ställt alla mina uppfattningar om kost på huvudet, det känns som sista pusselbiten ramlar på plats. Igår mådde jag så oförskämt bra, efter en squashmatch mot min polare. Känns som serotoninet i hjärnan fullkomligen skummar! Tack Sten Sture!

Mvh
D

kaay
0

Samma här! Började igår =)

Tog beslutet i förrgår … drömt om denna kost i två nätter nu =) Om vad jag ska äta osv .. hehe.

Nu ere bara å sätta igång =)

andreas0
0

Lumba, du har skapat flera olika trådar på kort tid. Visst är det inget fel med det, men på sista tiden är det rätt många nya medlemmar här, så det blir så mycket trådar att hålla reda på. Du kanske kan du skapar en tråd under kateogrin medlemmar där du ställer just dina frågor och kommenterar vad du har upptäckt med kosten, det blir lite lättare att hålla reda på då.

För övrigt kan jag bara hålla med dig. Glad

navarro
0

Jag håller också med om att det är en lyckokänsla som infinner sig när man börjar med LCHF. Har varit med i 17 månader och mår fortfarande lika bra. Har själv försökt koppla bort alla gamla vanor och följer SSS:s råd. Förstår inte riktigt alla som äter mycket utöver vad han rekommenderar. För mig funkar det inte med utsvävningar, då blir magen orolig och en olustkänsla infinner sig omgående och då är det ju lätt att låta bli.

[bittek]
0

Jag vill också vara lycklig! Har ätit lchf i två månader nu. 1 ½ kilo upp. Depp. Iofs mår jag inte precis dåligt av kosten, men går jag upp ett halvt kilo till lägger jag faktiskt av.

PEPP TAS TACKSAMT EMOT!!!!!!

ebet
0

Det är väl lite snålt om tid för kroppen att ställa om sig på två månader. Strunt i vikten, det är antagligen muskler du har fått ändå. Laborera lite lite med mängden protein och fett, mjölkprodukter, det tar tid att hitta sin egen blandning.

Jag har hållit på i 4 månader och nu har jag gått ner 3 kilo på sista tiden, men midjan har minskat 8 cm så nog bygger man muskler, och de är tyngre än fett.

Hoppas att du inte ger upp så snabbt, LCHF ger är en normalisering av kroppsikten på lång sikt, vilket är åtminstone 6 månader, ett år.

[bittek]
0

#5: efter hur lång tid började du gå ner i vikt? har du mycket övervikt? jag har bara 6-7 kilo, det brukar väl vara lite segare då.

ebet
0

Det kan ta 6 månader innan vikten vänder åt 'rätt håll'. För mig tog det över tre månader, sedan försvann plötsligt kilona. Jag har 10 kilos övervikt. 7 numera :)

DrAnna
0

onekligen kan det kännas annorlunda att börja tänka annorlunda…Flört

MiaP
0

BitteK håll ut, har du använt måttband?

[bittek]
0

Hej du MiaP! Det kan du lita på att jag gjort - så några muskler är det inte vi talar om i detta fall:-)

Bitta
0

Bittek!

Förstår verkligen vad du menar. Själv har jag oxå hållt på med LCHF sedan januari - och jag går konsekvent upp!! Fyra kilo hittills!!!!!!!! Och det är inget ide att ta fram nåt måttband eller snöre - de byxor som jag kommer i blir färre och färre, till och med tröjorna stramar lite väl mycket!!!

Mår inte illa av maten - blir mätt och håller mig mätt länge, men jag fattar inte vad jag gör för fel. Tycker jag följer alla råd jag hittar här. Det är så svårt när man inte får de resultat man förväntat sig (är inte diabetiker - vill bara ner i vikt) och man inte längre vet vad eller hur man ska äta. Säger som du - jag skiter snart i det här och går över på VV eller några påsar igen!!

STÖN!!

[bittek]
0

#11: Jag går aldrig över vv eller påse igen. För det är bara att lura sig själv. Vi blir ju inte smalare i längden av det! Däremot ligger gi-metoden nära till hands. Men jag biter ihop ett litet tag till!

Margareta
0

Hej lumba och välkommen hit!

Jätteroligt med så positiva erfarenheter som Du skriver om.

Numer pensionär i Nynäshamn

[bittek]
0

FÖRLÅT, LUMBA!!! Din positiva tråd blev lite kidnappad av oss som för tillfället inte kände oss så himla på… Självklart är det jätteroligt att du mår toppen och att det verkar fungera så bra för dig:-)

lumba
0

Tack för alla svar och så! Ni som har svårt att gå ner, 1 av 4 kvinnor säger SSS har det, och det beror på att man stoppar i sig något som retar ens kolhydratkänslighet, vilken ju är olika för alla. Jag tror det är en bra ide att kick-starta fettförbränningen med någon slags träning, själv gymmar jag lite, styrke och orbitrek, det känns som att kroppen då tvingas in i fettförbränning och sen fortsätter att bränna när den inte får kolhydrater igen. Det är nog helt enkelt så att man kan lagra kolhydrater i kroppen, och tillför man lite hela tiden, utan att motionera något, är det nog svårare att göra slut på förrådet helt och tvinga kroppen in i förbränning. Så ni som har svårt att gå ner, fortsätt enligt SSS råd och motionera litegrann om ni inte gör det redan.

Mvh
Daniel, ska snart å styrketräna :)

Karin20
0

Vad är orbitrek?

//Karin

[bittek]
0

#16: ett träningsredskap som står och samlar damm under min trapp sedan 5 år tillbaka, ungefär….

Mervi
0

Orbitrek

Visste inte heller vad det är men här är lite info.