Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 851 ggr
maniutlandet
0

Nybørjare

Jag gillar denna sidan och har nu varit igång med detta i snart 2 veckor och redan minskat 2cm och 2 kg. Toppen

Några frågor

Hur många kolhydrater ær ok att æta per dag?

Var detta inte något som en dr Boris Lunderqvist rekomenderade redan på 70-talet?

Tilda-T
0

Välkommen maniutlandet!

Fin början du fått! Om man enbart äter mat som innehåller max 5 gr /100gr så behöver man inte bry sig så mycket om (åtminstone till en början) hur mycket man får i sig. Ät tills du är lagom mätt!

Var i utlandet bor du?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

maniutlandet
0

Just nu ær jag hemma (eller på arbetet i Danmark) men åker om ett par veckor till Mozambique før att jobba dær i ca 1,5 år.

Har precis varit på Jamaica i drygt ett år.

Tilda-T
0

Oj det var inte illa vad du flaxar hit och dit

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Margareta
0

Hej och välkommen!

Du frågar hur många kolhydrater och det är en svår fråga att svara på. Det beror vad man själv har för mål och hur mycket man kan tänka sig att avstå. Någon gräns neråt har vi väl inte precis heller. Många äter väldigt få per dygn.

Radikal nedskärning av potatis, ris, spannmål och majs kan man nog säga att det är för de allra flesta.

Numer pensionär i Nynäshamn

MaMaMade
0

Om man säger såhär då: vad räknas som medeltal kolisar under en dag för en vuxen person om man ser till "vanlig" kost? Gubben frågade idag o jag har ingen aning.