Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 10212 ggr
papa-bear
0

mandelkvarn kontra hacka med stav eller blender

Hur gör ni med nötter och mandlar, river ni dem i kvarn eller kör ni dem med stavmixer eller i blendern? har hittills kört med stavmixer, och tycker att det blir för grovt, samt att det blir alltid någon nöt som slinker undan och blir ohackad.

ni som river, har ni någon mackapär som ni kan rekommendera, eller är alla lika bra?

Loria
0

jag kör dem i min drinkmixer. kan dock aldrig bjuda mina vänner som är nötallergiker på drinkar längre, vill ju inte riskera en väns liv….

[linda-pinda]
0

Jag använder matberedaren med kniven i. Det blir fint nötmjöl.

greensis
0

Jag har en mandelkvarn. När jag väl tar fram den maler jag upp några påsar mandlar/andra nötter och förvarar dem i kylen. Tycker det blir för ojämnt i matberedaren. Kokosflingor blir bra mjöl i "bulliten"

Fabricati diem, pvnc!

MaMaMade
0

Jag har svårt för flingor o små bitar då det ger mig rethosta, så jag mal alltid nötter o mandel i mandelkvarn.

korseett
0

mal i kvarn när jag behöver

Marylojs
0

Jag mal i bullitten.

KatNyb
0

Jag mal min mandel i bullitten.

papa-bear
0

bullitt, är det den magiska som säljs på tv?

parsley
0

Jag har provat både den utsirade mandelkvarnen "Pia" i rött gjutjärn och matberedare. "Pia" ger betydligt finare mjöl än matberedaren som hackar istället för att mala, men det är inte värt merarbetet att mala på kvarn tycker jag.

MiaP
0

Det finns färdigmald mandel och hasselnöt på Lidl.

mumsan
0

Det måste jag kolla här på Lidl. Det låter bra, fast jag borde nog låta bli nötter pga. kolisarna!Generad

Blenda01
1

För det första: jag hittade en bullitliknande maskin med en massa delar, på Netto nu för 179:-! Har bara hunnit testa den med mandel men det var helt OK.

För det andra: Jag var på Lidl idag men såg inte något liknande färdigmalt. Ibland vilka varor skall jag hitta det? (Det var ganska rörigt och ingen att fråga idag)

Amiechan
0

Färdigmalda hasselnötter har jag hittat bland nötterna på Lidl.

papa-bear
0

verkar vara olika sortiment på lidl-butikerna, letat efter diverse produkter som nämnts här i olika trådar, korvar eller mousseér eller liknande, inga nötter eller mandlar, bara sån't som man har till fest. i lidl-butiken i söderhamn har då jag bara hittat könstiga grejer i körvhyllan, inga märken som stämmer med det som nämnts, dolano tror jag är det dominerande märket.

Mammeli
0

Jag använder kaffekvarnen till nötter och mandlaar, blir jättebra!elektrisk Bosh.