Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 655 ggr
marol
0

nu går det bättre!

Har nu ätit LCHF i ca 6 veckor. Hade först problem med magen, och fick råd här hos er! Ökade fettmängden, äter nötter lite nu och då, samt mer grädde. Slutade med linfrön, vilket gjorde att det blev mycket skönare att gå på toa. Förut var det väldigt smärtsamt! Äter även en skiva grovt bröd med mycket smör, några gånger i veckan kanske. Känner mig slankare, har tappat 1kg kanske. Jag går aldrig hungrig, däremot har jag fått mer bekymmer med halsbränna, men det hade jag även när jag åt mer kolhydrater. Ska börja med min omeprazol igen.

Har syndat någon gång under de här veckorna, åt chips en kväll. Men har för övrigt inte haft något stort sug. Tänkte nu försöka komma igång och springa lite inför vårruset senare i vår. Det enda jag har svårt att släppa är filmjölk med jordgubb. Innehåller 8g kolhydrater/dl, vilket jag antar är i överkant? Men den är sååå god, med grädde och keso. Vad äter ni andra när ni inte orkar stå och laga mat? Tycker jag steker mycket mat nu, bacon, omelett, ägg etc.

greensis
0

"Olagad mat" hos oss: äggmjölk, ost&smörrullar. Ostbitar. Salamibitar. Avocadohalva med cremefraiche mm. Bregott direkt ur paketet… Gurkbit med ost. Makrillburk. Tonfisk(i vatten) med majonäsklick. Kokt ägg med smörklick

Fabricati diem, pvnc!

Yakamoto
1

Thank GOD! Jag är alltså inte den enda som äter bregott direkt ur paketet.

Mervi
1

Bra att ha kokta ägg i kylen.

[trumman]
0

#2 Klart man gör ;) asgott ju.

Mammeli
0

Ett tips: Turkisk yogurt med egenhändigt ilagda jordgubber eller hallon el ngt annat bär. Det äter jag ibland när jag blir sugen på nåt sött och det är en bra frukost tycker jag. Du kan ha i grädde om du vill höja fetthalten. Ibland tar jag kanel på yogurtenockså. Gott. Eller hackad mandel. Det behövs ingen stor portion för det är så gräddigt o gott.

kaay
0

Vilka bra tips!

Har precis börjat idag … lite blandade känslor. Lite skrämmande, men spännande.