Rivstart
Hej hej,
Jag har bestämt mig för att lägga om min kost enligt LCHF och prova om det skulle vara nåt för mig. Jag har alltid haft på känn att det såklart borde vara mest nyttigt med det naturliga - och att det är nåt stort fel på alla sätt jag provat innan.
Jag gick ner 30 kilo med cambridge för några år sen, men en gigantisk personlig sorg tog mig upp igen alla kilon plus ett stort antal till. Men det var ändå så att jag mått så bra som jag aldrig gjort förut under tiden jag "pulvrade".
Förra tisdagen började jag….bara det att gå och handla och tycka att alla glor på majonäsen och den feta grädden. Men det råder ju inga tvivel om att det kom inifrån.
Imorse visade vågen -3.3 kg och det känns jättebra. Nu vet jag att det mesta är vätska - men det struntar jag fullständigt i. 
Nu ska ingen sitta och tänka sig grön över att "sådäääär mycket gick då jag inte ner första veckan" för det beror sannerligen mest på att jag bär runt på en hel extraperson runt om på min kropp. T o m en lite överviktig sådan.
Jag har förstått det som att de flesta här på forumet har en mindre övervikt och framför allt så är det ju inte så att vikten är i fokus heller. Vilket är bra.
Men för mig så är det inte helt en sidogrej ännu - eftersom jag verkligen behöver gå ner mycket. Däremot så ser jag mycket fram emot alla andra effekter man får av att äta sån här kost och jag ser det som ett livsprojekt. Ett sätt att få mer liv i livet.
Har i några månader tränat Power Plate och det är verkligen jättebra och skoj. Passar mig perfekt. Motionscykeln är också min följeslagare just nu för jag har liksom "råkat" anta en utmaning om att cykla Tjejvättern i juni….
Tja..det var en liten beskrivning av mitt lilla liv…och ett litet Hej på Er från mig!
/ Grodhulda

Hej och välkommen. Lycka till med att frigöra din extraperson
Berätta gärna hur det går med Tjejvättern. Lättövertalad som jag är kanske det kan vara något för nästa år (fast då får jag skaffa mig en bättre cykel först)
Fabricati diem, pvnc!
Hej Grodhulda! Varm välkommen till oss! Bra start, lycka till i fortsättningen. Det kommer att gå bra ska du se. Finns många "gamlingar i gården" här som mer än gärna hjälper till. 

Välkommen tillbaka hit!
Välkommen!

Hej och välkommen
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Hej! Vilken fin berättelse. Sååå positiv!
Och det är verkligen inte fel att ha som nr 1 att vilja bli av med extrakilon. Dessa kommer ju som vi vet sällan ensamma; man får oftast allehanda jobbiga följdproblem, t ex sjukdomar…
Så lycka till! Hoppas VERKLIGEN att det går bra för dig. 
Välkommen hit! :D
Lycka till med både "cykelturen" o kostomläggningen!!!
Välkommen! Ja vi får väl hjälpas åt alla här så att du inte tabbar dig,Tjejvättern är ju en jättekul utmaning!

Jag säger också välkommen och visst finns det fler som bär/burit runt på en extraperson, jag tex men nu fotar vi bort dem
De kan förbaske mig gå själv, snart i alla fall haha. Kämpa på bara vi finns här och stöttar och hejar på dig.
Välkommen hit hälsar en annan nykomling!
Jag känner igen lite resonemanget om att viktnedgången hamnar långt fram på ens privata intresselista.
Som du har jag hitintills minskat i rätt så rask takt - och visst gör det en glad men jag vill ändå för egen del styra över det mer mot de andra "må bra-vinsterna" som kommit: jämnare humör, mage som inte gör ont, varmare, piggare(nåja efter den period på några veckor i början innan kroppen förstod vad det var frågan om) och inte så stel i lederna längre…
Jag är rädd att om jag inte bevarar detta i minnet - hur det var innan och hur det har blivt efter så kanske jag börjar "slira och köra i diket" när väl kroppen vill ta en paus eller stanna mer permanent på någon platå.
Dessutom så verkar det vara så de resonerar som har en viss övervikt kvar - hälso- och måbravinsterna verkar överväga….
Välkommen hit och lycka till med alla föresatser.
Numer pensionär i Nynäshamn

Tack snälla ni för alla goa kommentarer!! Känner mig övertygad om att det här kommer att gå bra! 
/ Grodhulda

Hej, kul sajt!
Själv ser mitt liv ut så här:
Från 124,5 kg till 117,5 på drygt 6 veckor, stadigt droppar vikten av, blodsockret (fick diagnosen diabetes typ 2 för 7 veckor sen) ligger på snitt 6,1 tack vare Litsfeldt's bok "Fettskrämd" (som start) och sedemera en massa annan litteratur, bl.a. Richard Bernstein's "The diabetes solution", helt fantasisk bok.
Ingen medicin nödvändig :)
Vi ses nog igen :)
// Los Flaggos

# 14 Välkommen hit!
Välkommen LosFlaggos
Numer pensionär i Nynäshamn

Tack, jag har tidigare kört med Fettskrämd som dietbas, dock så har det varit svårt att hålla sig när sommaren kommer med underbart vitlöksbröd och majschips till det grillade köttet, men eftersom jag nu fick ett incitament i form av diabetes, så gör det att jag inte kommer att ha några problem att hålla dieten, nu när jag "måste"…
Och, eftersom jag älskar kött och såser därtill, så är det inte svårt att äta detta, har även tidigare studerat blodgruppsbaserad kost, vilket jag har vägt in i min nya kunskap. Skall man ha en chans att klaras sig med diabetes T2 utan medicin, så är det för mig lättast att lära sig så mycket man kan :)
// Los Flaggos

Välkommen Flaggos!
Sommargrillningarna är absolut inga problem det är bara att se till att det finns goda röror till det grillade + en fin sallad!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Välkommen Los Flaggos!