Lizziett -40 kg
Hej alla! Längesedan man skrev men har varit in då och då. Idag har jag äntligen lyckas bryta -40 kg strecket. Vågen visade idag 71,9 kg, jippie!
. Det var längesedan drygt 17 månader sedan man vägde 112 kg. Dock inom parantes att nämna är mitt BMI inte på normalvikt ännu. Men jag är på god väg. Eller som min läkare sa: Du har förbättrat dina framtidsutsikter. Hon är jätteglad för min skull och inte har det kommit några pekpinnar där. Hon kunde definitivt inte säga någonting om min vikt nu för den var så bra.
De senaste månaderna är min mathållning såhär:
Morgon: Skinka, Ost, The (utan grädde och fett).
Mellanmål: 1 glas Cola Light med 1/2 Atkins Bar.
Middag: Fisk, Kött, Kyckling med mimosasallad (ICA's), ev grönsallad.
Kvällssnacks: 1 näve cashewnötter och 1 glas Cola Light
Efter kl 8 äter jag ingenting.
Jag är mätt och belåten. Naturligtvis äter jag mer om jag är hungrig.
Det är så det fungerar för mig i vardagen.
Motion: 1/2 timmes promenad de dagar jag kan.
Ha det så bra i det milda vädret!
Kramizar Lizziett

Grattis =)
Stort grattis!
Grattis! 40 kilos viktminskning måste ju kännas fantastiskt!

Jättegrattis! Jag behöver tappa ungefär lika mycket som du, så det är skönt att se att det går. Starkt jobbat, och kul med en läkare som inte får kolesterolpanik.
Får jag bara höja ett tveksamt litet ögonbryn inför light-colan? Den tycks visserligen inte hindra din viktnedgång med insulinpådrag, men sucralos eller vad den sötas med nuförtiden är väl ändå inte särskilt nyttigt…?

Grattis gånger 1000!!!!!!!!
måste också gå ner så mycket typ…

Att sukralos inte är bra har ju CoccaCola också insett eftersom man har kommit med ZERO som inte innehåller sucralos.
Drick nåt bättre till vardags t,ex mjölk. Läsk kan väl vara nåt till helgen eller så.
Grattis!

Hej! Tackar till alla som svarat. Det här med Cola Light är diskuterbart, och vad som är nyttigt eller inte, ja det är en gåta som vi nog får dras med. Kolla t.ex mot alla charkuteriprodukter och slå upp det mot någon E-nr bok.
Till Cowboy: Alla får ju ha sin åsikt. Jag dricker heller Cola Light med sucralos än ZERO med ASPARTAM. Så länge jag mår bra och vikten inte går upp så finns det inte någon anledning att inte dricka det. Det ger mig inte heller något sockersug. Inte heller Atkins Baren.
Aspartam är farligt enligt undersökningar. Suclarosen har man dock inte ännu funnit något förutom att det går ut i naturen. Men det måste vattenreningsverket få bot på.
Precis som Lizziett dricker jag lightläsk då och då och använder sötningsmedel om jag vill vid tillfällen. Jag vet vad alla säger men jag har gjort det valet.
Vi har alla valt olika nivåer och för min del handlar det om att må bra i vardagen. Jag skyr inte heller glutamat som pesten, även om jag vet även där vad som sägs.
Så länge det funkar tycker jag inte det finns någon anledning att tala om för folk att de gör fel val, så länge de inte ber om råd.
Grattis!!!!!!!!!!!!!
Så fantastiskt vilken seger, man blir ju glad att det fungerar. Så det ska väl gå för mig och min bättre hälft också

Grattis till den fantastiska "nedgången" 
Stort grattis! Ännu ett bevis för alla tvivlare att den här kosten fungerar.

Stort grattis!

Tack så mycket. Ni är så vänliga!
Tack även till Marylojs, håller med dig till varje ord.
WoW! Grattis till viktnedgången!
Men oj! Vad bra du har jobbat :D

heja heja!

Just resultat. Grattis!
/SSS
Grattis!
Det har Du gjort jättebra!
Stort GRATTIS! Bra jobbat!

Hej igen"
Tack till Sten Sture mfl.
Men det är inte bara med goda ögon detta ses att man gått ner. Folk som inte tror på kosten, folk som är avundsjuka, folk som slutar prata med en. Dom frågar inte ofta hur man gått ner bara att typ "vad du har fallit ihop". Eller jag vågade inte fråga för jag trodde att det kanske berodde på sjukdom.
Om man någongång får tillfälle att berätta om kosten så tror dom det är EXTRAVAGANZA metoden.

Putt!
Tycker att det jag har skrivit kan vara en liten ledtråd för dom som tvivlar att kosten fungerar.

wow vilken minskning!! GRATTIS!

Jag tycker det är ett fantastiskt resultat, jättegrattis till dig.
Jag har tappat 20 kilo nu och ser fram emot att tappa lika mycket till. Kosten funkar + alla hälsovinster man får, otroligt.
Lycka till i fortsättningen.
Du får väl ta och uppdatera siffran i din profil. 
Kul att det gått bra för dig.
Kanon! Grattis!
Inte illa! Grattis.

Grattis! Vilket fint resultat Du visar upp.

Kanon! Jättestort GRATTIS! 

Hej igen!
Tack till alla. Ni är så vänliga.
Andreas O: Jag har nu uppdaterat min profil. Vill inte skryta men pga influensan har jag tappat 1,5 kg till. Ingen aptit. Influensan är hemsk. Trodde man skulle slippa sånt, men tydligen inte, trots hård kolhydratbegränsning i 1 år och 7 månader.
Jättesuperdupergrattis till det goda resultatet! 

Grattis till din viktnedgång. Är du i din idelavikt nu eller är det ännu mer som ska bort? Tycker din matsedel ser en aning trist ut. Lite mat också. Men blev du mätt så är det ju bra.

lizziett #22 skrev:
"Putt!
Tycker att det jag har skrivit kan vara en liten ledtråd för dom som tvivlar att kosten fungerar".
Vad bra med putten! Nu upptäckte jag också tråden. Klart man tvivlar emellanåt, så det är bra att få läsa om när det går så här HÄR bra! Det var ju alldeles otroligt bra. GRATTIS!

lizziett,
du tillhör elitgänget. Några tjejer har rapporterat till mig att de klippt 45 kg, ett par killar har klippt 70. Grattis till ditt nya liv!
/SSS
Jättestort grattis! Går och väntar på att samma under skall ske med mej (och alla andra härinne som vill ner i vikt)
Grattis!

Hej!
Gejsa: För mig är inte maten tråkig, det är vad man gör den till. Inte skulle jag bli gladare för pasta, pommesfrites, potatis och ris. När man gått ner så här mycket så är det iaf för mig så att man inte behöver så mycket.
Skaldeman: Tillhör jag elitgänget (va kul). Jag har varit sjuk i influensan trots denna kost!!!!! Vet ni vad kroppen hittar på nu då? Jo, jag har kommit in i en himla ketos som gör att jag tycker allt smakar hemskt vill inte äta något, men jag gör det ändå! Jag vägde mig själv i morse och nu står vågen på 70 kg.
Vill fråga en sak: Har ni haft förkylningar/influensa fast ni äter strikt kolhydratfattig kost?
Ha det!
Lizziett

#37# Nej, jag äter inte heller pasta osv. Men jag tyckte det såg enformigt ut det du beskrev. Själv försöker jag variera mycket varje dag menar jag. Inget elakt men jag tänkte på att du måste tröttna fort på maten då. Eftersom du skrev de senaste månaderna har jag ätit så här…..
lizziett är du ingen kaffedrickare?

Hej!
Gejsa: För mig är det inget problem, ok!
Snuffe: Har aldrig gillat kaffe, så ja jag är ingen kaffedrickare. Om jag måste ha varmt så gäller roobios-te.
Grattis till ett fantastiskt resultat.

Fantastiskt! Jättegrattis! Det är lika roligt varje gång att läsa om andras viktframgångar och hälsovinster. För varje gång resulterar det i att min tro på LCHF-kosten stärks. Själv tänker jag mig -50 och har klarat -10. Jag längtar efter att skriva en likadan tråd som du precis har gjort. Förr eller senare så… Kram alla härliga!