5.½ kg första veckan
Hej!
Jag är rätt ny här. Fick höra om den här kosten för 2 veckor sen. Bestämde mej förra helgen att börja för att testa när jag läste boken "Mamma äter inget vitt". Detta fungerar och jag är så glad för jag är kraftig överviktig. Ta vara på er. Vänligen Trollmor41
Hoppas det håller i sig, ser man snabbt resultat blir man glad och fortsätter, går det för sakta med viktminskningen så ger man sanbbt upp. Är nybörjare men mitt tips är att hitta sin egen väg till ett smalare liv och att må bra utan känna hunger och de negativa saker det för med sig att ständigt vara sugen/hungrig.
Grattis! Och lycka till i fortsättningen.
Grattis!!! Vilket lyft.
Grattis! 
Men Gud så kul! Vilket ras!
Grattis för att du också hittade hit förresten - detta är en fantastiskt sajt med massor av suntförnuftkunskap - så välkommen från en annan nykomling!
Här lär man sig också om de vanliga besvären i början och hur de kan övervinnas.
Jag har själv gått ner i rask takt men har nyligen haft en platå på ca 2 veckor. Då gällde det att komma ihåg de övriga vinsterna för kropp och knopp med denna diet!
Boken du har läst låter intressant så den ska jag spana på…

Grattis!!! Får man vara lite avundsjuk?
Snälla Trollmor kan du inte berätta för mig som går upp i vikt vad du åt under din första vecka som gav så himla bra resultat.
Bodil-M jag la om min kost helt. Jag åt helt fel och hoppad över måltider och gick små åt istället. Nu äter jag bara tre gånger per dag och känner inget sug mellan måldiderna. Förrut åt jag mycket kolhydrater och godis. Nu äter jag det man får äta. Ex till frukost är det 2 ägg med majonäs och smör och kaffe Lunch tonfisk röra. Middag tacogratäng med några gurkskivor. Efter kl. 6 på vardagar äter jag inget mer. Tar para en kopp kaffe