Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2067 ggr
Mimsivimsi
0

möte imorgon (1/3) stockholm

Har skrivit det i orginaltråden, men om någon skulle missa det,
de som är nyfikna på att komma på LCHF-träff är välkomna imorgon (lör 1/3) på Coffee house by George på Odenplan kl 15.
Vi ska framförallt brainstorma lite inför en framtida LCHF-dokumentär.
De som kommer kan väl skriva det här eller i orginaltråden (stockholmare titta hit).

Kram
Emely

Jennix
0

Åhh, så avundsjuk jag blir! :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Dora
0

kommerGlad

Marylojs
0

Suck… jag kan inte imorgon. Lova att berätta vad ni kommer fram till.

DaMum
0

Hej! Jag kommer!

Catlin och Sockerbubbla följer med också.

Ska bli kul!

Kram!

DaMum
0

Panik, panik!

Jag hittar inte caféets adress på Eniro Gula sidorna.

Åker färdtjänst och MÅSTE ange en gatuadress för att komma rätt!

Är det Coffe House som ligger på St Eriksgatan 45-47?

Behöver beställa bil senast i kväll.

Tack och kram!

raphanus
0

I värsta fall, om du får ont om tid, ring nån av oss så kommer vi och hämtar dig, om färdtjänst kör till fel adress, och bär dig den sista biten om så behövs. Vi måste hjälpa varann! :) Jag har själv inte hittat rätt adress, men räknar med att kunna strosa omkring lite vid Odenplan tills jag hittar rätt.

Fnyfniken
0

Nej, det är inte den. Jag ska leta adressen åt dig nu…

Dora
0

Är några intresserade av ekologiska LCHF produkter?

Ni kan sända ett mail till mig om ni är intresserade så förklarar jag: produkt, pris,mm och färdigpackar era varor, annars har jag med mig i bilen, eftersom jag kommer köra leverans i morgon.Flört

Aniara4
0

DaMum, om jag inte minns fel ligger CBG på den sidan av Odenplan som är Karlbergsvägen. Det bör vara ett lågt gatunummer.

Om du inte hittar det kan du leta efter Café Tranan, som ligger några portar ifrån.

Aniara4
0
Fnyfniken
0

Här

Det är brist på gatunummer där men det är c:a Karlbergsvägen 10. Man ser ombyggnationer på hitta.se och det är alldeles vid tunnelbaneuppgången.

Fnyfniken
0

Vad är det för sorts varor förutom kokosfett (jag har kvar fortfarande)

Dora
0

#12 och alla intresserade

Dässa är  EKOLOGISKA:

buljong utan socker, jäst

nötter: para, mandel, cashew, valnötter,

kokosflingor, tranbär, fikon

Mg, Ca, Omega 3, Zink, Carobpulver,

citronsaft, pressad tomat (puré),

Yogi te,

Choklad G&B dark 70%

Kokosfett 400g

Sojabitar/Sojafärs

inte ekologiska:

för dem som fortfarande kan och vill äta någongång kolhydrater har jag:

100% potatisflingor utan mjölk för mos , klar på 4-5 minuter

Quinoa, som frö och puffar(ekologisk men ej LCHF)

GLUTIS/glutenfri pasta - den produkten är min produkt och finns på apoteket på recept, samt ut hos grossister

glutenfri spröd (saltig) kex 3 smaker : pizza, kummin, naturell

och  Saltinhalator för alla som har luftvägsbesvär

ullna
0

Mimsivimsi. Jag kan inte komma imorgon.

raphanus
0

CbG ligger på Karlbergsvägen 8. Jag kollade nu på vägen hem.

DaMum
0

Hej!

raphanus, tack för ditt generösa erbjudande!

Beträffande adressen, så står det på deras hemsida Odengatan 45.

Jag har redan beställt färdtjänst, så nu får det bli så om jag inte får "kontraorder" här i kväll…;-)

Ska bli sketakul att ses i morgon!

Kram!

Aniara4
0

Nej nej nej, Odengatan 45 är ett annat CBG mycket längre ner på Odengatan! (Det finns ju rätt många). Karlbergsvägen 8 är rätt adress.

maxiq
0

Tänk, såna här problem har vi inte i Sundsvall. Vi har bara ett Coffe House i byn och alla vet var det ligger!

Räcka ut tungan

Aniara4
0

Såg på kartan sen att "mycket längre ner" på Odengatan kanske det inte är, men det är på andra sidan Sveavägen.

Fnyfniken
0

CbG på odengatan ligger 4 kvarter ifrån odenplan. Det är inte rätt CbG. Du ska till det som ligger på karlbergsvägen 8!

DaMum
0

Oooo, tack alla snälla! I've got the message…Glad

Jag har bokat f-tjänst till Karbergsvägen 8.

Ses i morrn!

Kram!

Fnyfniken
0

Härligt DaMum! Vi ses där!

Monsun
0

Jag kommer också!

Margareta
0

Jag och min man kommer

Numer pensionär i Nynäshamn

DaMum
0

Det ska bli så KUL att ses! Längtar…

trollius
0

Jag försöker hinna med

Dora
0

Har ni regn i Stockholm? här i Södertälje duggar lite. Lite tråkigt eftersom jag såg framemot en solig Stockholmsbesök.

Men det inget hinder för att träffas, eller hur? Vises

Hoppas vi känner igen varandra.Flört

Fnyfniken
0

Jag kan nog identifieras på fotona i mitt fotoalbum. Det regnar, men vi har ju tak över huvudet…

Karin20
0

Hoppas ni får det bra, jag hinner tyvärr inte idag

//Karin

Mimsivimsi
0

oh vad kul att så många kommer!

Jag kan identifieras om ni kollar fotona på min sida http://emelysblogg.webng.com

vi ses snart!
kram

Margareta
0

Nu har min man ringt om sin hund och vi är välkomna - de fixar att ca 10 personer får sitta ihop. Räcker det.

Fnyfniken
0

Asså, du är den mesta fixaren jag har mött! Super!

Mimsivimsi
0

oj vad bra! Tänkte inte på att man kunde ringa och boka plats! Men det var nog tur att du gjorde det för vi blir nog fler än jag trodde.. hihi spännande..

DaMum
0

Jag känns väl igen på min storlek…;-)

Undrar om 10 platser räcker… Vi är 3 som kommer härifrån. Men det löser sig nog!

Snart ses vi!

Kram!

venuseva
0

Jag kommer också. Är ju min mammas gata :)

Snurran
0

Tack alla för en trevlig eftermiddag!

Det gav mersmak, skönt att slippa krångla sig med förklaringar angående kosten hela tiden, och tack Fnyfiken, det var skönt att höra att jag inte är ensam i spannmålsträsket!

Mimsivimsi
0

Tack allihop, det var jättekul att äntligen träffa er IRL!
Och otroligt hur många som dök upp!
Ser fram emot att ses snart igen!

Sockerbubbla
0

Hoppas jag verkligen att vi gör, hehe :D

Mår lite illa efter alla kaffe-latte.

MimsiVimsi, du ser äldre ut på din Avatar än i IRL

Mimsivimsi
0

Hihi kanske man ser yngre ut av den här kosten Cool

Marylojs
0

Hur var det? Vilka kom? Berätta allt! ¨

/Marylojs som varit hundvakt idag

Sockerbubbla
0

Jag, catlin, Damum, VenusEva, snurran. raphanus, margareta och hennes make.

Snurran
0

Glöm inte Fnyfiken, mycket trevligt att tala med en som inte är sockerberoende utan spannmålsaddictive!

Fnyfniken
0

Ja, det var ju jättekul även om jag personligen inte hann prata med alla. Vi får väl göra om det, helt enkelt! Visst känns det bra att veta att även andra är pasta/bröd-junkies. Själv gick jag hem och lagade blodig entrecôte med hemslagen bearnaise, och sonen och sambon snaskade på råstekt potatis som jag bekymmerslöst hoppade över.

Tjing!

Monsun
0

Jag var där också - även om det bara var 30 minuter! Oj vad roligt det var att få ansiketn till namnen! Detta kräver repetition!

Tack för initiativet

DaMum
0

Och så var Dora där! Hon hade sin lille son med sig, och han var en ängel och satt så lugnt och fint hela tiden i larmet.

Sen får vi inte glömma gentlemannen Cedric! Margaretas mans fina ledarhund!

Jag hade verkligen trevligt och det här måste vi absolut göra om. Synd bara att man inte hann prata med alla.

Stor kram!

raphanus
0

Och jag åkte genast och botaniserade bland leverpastejerna på Fridhemsplan. Det finns örton olika sorter, men bara en enda med lågt kh-innehåll. Sen köpte jag en tandoorikyckling som jag slosade i mig. Härliga tid! Hoppas vi ses igen. Nu känner vi ju igen varann, men det vete sjutton om jag minns alla namn.

Dora
0

Hej på er som var på kaffét idag.

Det var trevligt att träffa er,men som ni säger han man inte prata med alla.

Skäms lite att jag bjöd er på min hemlagade "kokosbollar" eftersom jag inte visste hur strikta ni är. När jag kom hem räknade jag på och resultatet blev så här: fett: 71% Prot: 6%, Kolhydr.:23%.

/kokosfett, valnötter, fikon, dadlar, solrosfrö, pumpafrö, citronsaft, havstorn, kokosflingor/

Nu ska jag gå och lägga mig, det är vattengympa imorgonbitti på Sydpoolen.

Vi ses

Fnyfniken
0

Jag tror det är OK, Dora. De flesta har utsatts för frestelse förr och nog haft svårare att tacka nej pga sociala omständigheter. Det var ju ingen i sällskapet som skulle höja ett ögonbryn om man sa

"Nej tack, jag äter inte kolhydrater" Flört

Sockerbubbla
0

Om ni har gömt mig, vad jag den flickan med blå tröja och svarta tights, hade kajal på mig.

Snurran
0

Men INTE glömmer man Sockerbubblan! Du var snygg och hade snyggt hår! Och kajal!

DaMum
0

Jag kommer nog inte att glömma någon från denna trevliga träff!

Ska bli så kul att träffa alla igen!

Stor kram till er!

Margareta
0

Det var jätteroligt att träffa er allihopa - ytterligare några namn och utseenden - de flesta hade jag nog träffat förrut ändå…

Karin20
0

Vad roligt det låter. Togs det några bilder?

//Karin

Mimsivimsi
0

nej tyvärr, jag hade tänkt att fota lite men blev stressad innan jag skulle åka då jag tappat alla mina visa-kort o dylikt.
Så glömde kameran tyvärr.. Gråter 
Men trevligt var det!

miagumman
0

" Å här uppe i norrland sitter en annan å trälar, hunden han skäller å ungarna grälar, en har börjat gå och en annan han krälar,  å eeeen ä på väg…" Gråter

venuseva
0

Det var så jätteroligt att träffa Sockerbubbla, min egen lilla gudinna!! Oskyldig

Och alla andra med, ingen nämnd och ingen glömd. 

Och de nya tipsen av mat: stekta baconrullade musslor av Snurran samt skarpsill från Estland som kan köpas i Hötorgshallen av Raphanus. Måste testas båda två.

Gojkan
0

Stekta, baconrullade musslor kallas även Hoppande djävlar! Har använts som drinktilltugg i restaurangvärlden många år. En klassiker alltså!

raphanus
0

Så här ser skarpsillsburkarna ut! Och på näringsdeklarationen står det "süsivesikuid 0g"!

MaMaMade
0

Vad är skarpsill o vad gör man m den?

raphanus
0

Skarpsillen är besläktad med den vanliga sillen, men är mycket mindre. Den läggs som mat ofta in i olja, och saluförs i Sverige bland annat som ansjovis. Den estniska skarpsill jag brukar köpa ligger i vegetabilisk olja och är en alldeles lagom lunch, som man kan äta som den är. Man kan nog också ha den i såser som man annars skulle h amusslor i. Det går säkert finfint att rulla in skarpsillen i bacon också.

MaMaMade
0

Oki, tack raphanus!

ullna
0

Ååååh vad roligt det låter.

Jag är hundvakt den här veckan åt världens mysigaste pudel "Smynta", så det är inte synd om mig, men jag hade så gärna träffat er alla.

Men kryssa det ska jag - vi ses väl då!