Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 10763 ggr
Airam1
0

Viktdiagram

Någon som har en bra länk där man kan lägga upp sin vikt vecka för vecka - och därmed få en ordentligt nedåtgående kurva. Iaf om man är son i det här huset ;-)

blodtopp
0

Det finns en träningsdagbok på nätet www.shapelink.com

Där kan man skriva in allt möjligt, och man kan välja vilken statistik man vill se kurvor på. Jag gillar den sidan skarpt i alla fall =)

Airam1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Toppen! Här finns det minsann en som tappat fem kg på en vecka. Helt otroligt…. avundsjuk är jag. Tack för tipset !

Shawy
0

Jag använder också Shapelink!

Jag är nöjd med den och skriver in mina träningspass.

Jag är Shawy även där.

Mervi
0

Jag var och tittade där men är inte beredd att betala för en sådan tjänst.

Grattis Airam till minuset.

Shawy
0

Ja jag betalar då inget alls för det. Tror det kostar om man vill välja till blogg.

kwik
0

Jag hittade viktdiagram som excelfiler, fyra flikar där du lägger in vikt och mått, sen kan du se diagram med BMI och diagram med frett%:

Viktminskning för kvinnor och Viktminskning för män. Väldigt bra. Men jag minns inte var jag hittade dem.

Jag vet inte heller hur jag kan länka dem till er.

blodtopp
0

Mervi: Det kostar inget att använda sig av just det där.

Om du vill ha fler funktioner däremot så kan man betala för att få det. Jag betalar inget för mitt konto och viktkurvor och träningsstatistik får jag med baskontot.

Mervi
0

Tack för infon, har nu varit och läst lite mer och ser att det inte kostar något, har  börjat så smått. Jag tränar inte några stora slag men det är kul att föra lite statistik. Jag är väl en sån där siffer-nisse som behöver se allt på pränt. Flört

magma
0

Mervi: Om jag fattat rätt så är det sonen i huset som gick ned de fem kilona? Så vi får skicka honom ett grattis istället!Glad

Blenda01
0

Jag har också varit och registrerat mig på shapelink. Tack för tipset!

Regnglitter
0

Använder också shapelink. Nackdelen är att man bara kan se de senaste 10 vägningarna och att diagrammet inte gör skillnad på om det gått en dag eller en vecka mellan, avståndet i dagrammet blir lika långt. Det har gjort att jag nu väljer att föra in vikten en gång i veckan och egentligen "bör" man väl inte väga sig oftare.

Man kan även föra in många olika mått om man är intresserad, för att se grafer på detta måste man betala för tjänsten men man kan alltid gå tillbaka i träningskalendern och se vilka mått man hade tidigare.

Mervi
0

#9, det har du så klart magma, jag läser fort och missar mycket.

Airam!, gratulera sonen.

Airam1
0

#4 - Okej, jag behöver inte svara själv. Det är INTE min viktkurva på bild, men vi har en intern tävling. Och jag ligger hack i häl…. inte. Men 2.1 kg minus på mig den gångna veckan är väl ungefär som minus fem på en yngling. Vidarebefordrar lyckönskningen. Tack!