Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1571 ggr
Tombola
0

Noll hål!

För allra första gången i mitt drygt 50-liv har jag varit på tandundersökning och sluppit komma tillbaka - inga hål!

Det är nu 3 år med LCHF och jag har tyckt mig märka en klar tendens åt rätt håll vilket nu verifierats!

Margareta
0

Förödande kost för tandläkarna - men min mans tandläkare var jättenyfiken och fick en LCHF-folder. Han såg skillnaden direkt.

Numer pensionär i Nynäshamn

Tombola
0

Tittar man på ekonomin så får man mycket god mat för pengarna som man lagt på tandläkaren.

Sedan använder jag alltid tandstickor, men det gjorde jag innan också så den goda trenden som inleddes för 3 år sedan får tillskrivas helt på kosten!!!

Men jag skall skriva ut några LCHF-foldrar och åka dit med - de är rätt så nyfikna på LCHF!

Medlem
0

Jag har haft mycket problem med tandsten och hoppas det blir bättre med LCHF.

Wildrat
0

Det finns ett jättebra naturmedel mot tandsten, Plaque-Off. Det är en alg som motverkar plack och tandsten. Den funkar faktiskt men den är ganska dyr… Tror inte den innehåller fluor men det är lite svårt att få fram info…

maxiq
0

Jag har inte varit till tandläkaren på över 20 år så jag har nog haft en väldig röta med mina tänder…

Fundersam

greensis
0

#5 Tandröta?Flört

Fabricati diem, pvnc!

Tombola
0

# 3 HON KOMMENTERADE JUST ATT JAG INGEN TANDSTEN HAR SÅ JAG TROR ATT DU FÅR GOD HJÄLP AV BARA MATEN!

Wildrat
0

Nja, vi har haft den diskussionen här förut. Har för mig att de som besvärats av mycket plack fick det bättre men många med tandsten fick det sämre, alltså mer. Här är tråden där det diskuterades förra gången…

Mervi
0

Jag har fått lite tandsten, har inte haft det förut.

Min mans tandkött som blödde vid minsta ovarliga tandborstninga har slutat att blöda och ser mycket bättre ut.