Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1342 ggr
Dessi101
0

Passande humor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en gammal favorit på en gammal hårddisk :) -->

[linda-pinda]
0

*asg*

Amiechan
0

0_o

Är rädd för midnattkorna nu… *laddar elefantstudsaren*

Jennix
0

Uuuhhh, det är ju läskigt! Jag menar, att bli förvandlad till smör… Ledsen Då får jag ju springa (rinna?) väldans fort härifrån forumet?!?!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Royalwithcheese
0

Haha LCHF-kosten har då INTE gjort min hjærna mer skærpt… Jag førstod inte skæmtet riktigt!?

DrAnna
0

Skrattande

blodtopp
0

#4 Säger som du. Jag fattar inte heller… Generad

Bjorne
0

Jag måste generat tillstå att inte heller jag fattade skämtet om det inte skulle råka vara ungefär samma poäng som i följande klassiska gåta.

"Vad är det som går uppför ett berg på tre ben men ner för samma berg på fyra ben"?

Jennix
0

Man kanske måste ha lite speciell humor… Det är inte så mycket att fatta, det är bara lite mörk, weird humor. :)

Betydelsen ligger i betraktarens öga! :D

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

anki1
0

jag förstod inte heller och inte heller Bjornes gåta.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Skadlig
0

Tror som Jennix att det helt enkelt är skämt som man behöver en viss typ av humor för att uppskatta. När man kan skratta åt hur absurdt något verkar vara.

Gillar man sådant här så kan jag rekomendera nätserien Saturday morning breakfurst cereal. Har tyvärr ingen länk på mig just nu men den serien brukar allt som oftast kunna överraska mig med sina konstiga vändningar.:D

Jennix
0

Apropå humor, nån som läst Lenore? *fniss*

Skadlig
0

Vi har henne och våra två andra husgudinnor på väggen. Blir en fin serie med Lenore, Nemi och Modesty :)

[linda-pinda]
0

Nemi rules! ;-) tillsammanes med Berglin (Bergelin?)

VeraP
0

Det är nog för oss med lite underlig humor :) Jag gillar Modesty o Nemi, men har aldrig hört talas om Lenore. Måste kollas upp.

Skadlig
0

#13 Gillar honom också 

#14 Lenore är en väldigt söt liten död flicka. Finns/fanns med i serietidningen som heter Nemi.

Jennix
0

Åhh, NEMI!! :D Älskar Nemi. Lenore är…udda men kul ändå. Men bra exempel på konstig humor. :D

VeraP
0

Har bara läst Nemi i Sydsvenskan så jag har helt missat Lenore. Hittade dock info om henne på wikipedia och det låter onekligen som något jag skrattar åt.

Skadlig
0

Får säga att jag inte köper så mycket serier längre. Har en stor samling på webben istället.

Jennix, jag gissar att du skulle gilla serien Questionable Content. Den kommer ut varje vardag, massa härliga karaktärer :)

Jennix
0

Ska kolla det, Skadlig! :)

MaMaMade
0

Åååh! *Serier*!

Älskar Pondus o Nemi…Lenore är ju bara såååå…!Skrattande

Skadlig
0

Här kommer lite länkar :)

Saturday Morning Breakfast Cereal

och  

Questionable Content

Den första går kanske över gränsen ibland oftast så tycker jag att den håller sig på rätt sida absurdum :)

Amiechan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser vår vardagsrumsvägg ut :)

Skadlig har skissat bilderna och jag har tuschat.

Margareta
0

Häftigt - det är jättesnygg - även för en medelålders som jag som inte har fattat detta med serier ännu…

Numer pensionär i Nynäshamn

Skadlig
0

#23 Det är ok. Det kanske kommer sen när du blir äldre och lite mer mogen :p

Margareta
0

FörhoppningsvisCool

Numer pensionär i Nynäshamn

Royalwithcheese
0

Oh my lord, vilka otroligt snygga tavlor! Kan man bestælla kanske? :P Nu ær det dregel på tangentbordet kan jag sæga.

Skadlig
0

#26 Tack så mycket. Vi har mestadels bara gjort sådana "tavlor" till oss själva och som julklappar men säg vad du vill ha så kanske vi får ett ryck :)

Modestyn är förresten ritad med en orginalbild som förebild av en tecknare som tyvärr inte fick teckna så många episoder. Romero som har tecknat majoriteten tycker jag inte är alls lika bra. Verkar som om han bara kan rita ett kvinnoansikte/kropp. Två om man räknar med att han rita gamla gummor också.

Jennix
0

Jag älskar verkligen serier för vuxna!

Har läst en om en man som fick in en liten älva som älskade tårta…men minns inte vad den hette, den var rolig iallafall!

Kan rekommendera allt med Neil Gaiman, han är min husgud! :D  Sandman…

Skadlig
0

#28 då har du läst Good Omens också eller? Han har en samling som heter Smoke and mirrors (tror jag) som jag gillade. Intressant tolkning av snövit i den.
Köpte hans bok Stardust nu i jul men inte hunnit läsa den ännu. Jag har nog inte läst så mycket av hans serier dock

bluegoose
0

#28 Good Omens brukar jag läsa om med jämna mellanrum… mitt gamla pocketexemplar börjar bli rätt sönderläst vid det här laget…  bara älskar den typen av humor. Skrattande Har helt missat Gaimans serier dock. Ledsen

Jennix
0

Good Omens är en av dom bästa böckerna jag nånsin läst! Skrattande Det bästa av Pratchett med det bästa av Gaiman, det kan inte bli bättre. Faktiskt! Tycker dom två borde skriva fler böcker tillsammans…

Neil Gaiman har ett djup som få har, mycket filosofiska och religiösa tankar, många omtolkningar på gamla myter och historier. Jag kan rekommendera American Gods, lite mörk kanske men en fascinerande berättelse om just mytologier och gudar…

Min Gaiman-favvis just nu är dock Anansi Boys, en jätterolig berättelse om en helt vanlig kille (eller ja…) också med en hel del mytologi. :)

bluegoose
0

#31 Det verkar som om det är dags för mig att utforska Neil Gaiman lite mer! Kul!

[linda-pinda]
0

Gaiman är såååå bra! Älskar böckerna! Good Omens, American Goods, Neverwhere och Stardust hör till de absoluta favoriterna! Den illustrerade Wolfes in the walls är häftig, men man får gilla det lite …udda… tror jag för att uppskatta den.
Sandman fick jag faktiskt lägga undan, för bilderna är så läskiga att jag fick svårt att sova… Men jag skall definitivt göra ett försök till om ett tag.

Brynhilde
0

Neil Gaiman är en av mina favoriter också.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Amiechan
0

Jennix och ni andra som gillar absurd humor!

Idag länkade Penny Arcade till garfield minus garfield. Det är Gustav utan Gustav - man har skurit ut Gustavs alla repliker (och bilder på honom) och bara lämnat kvar Jon Arbuckle. Det är helt otroligt vad mycekt bättre serien blev utan Gustav! :D