Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2396 ggr
ullebull
0

Anna Ottosson i radio

Jag hörde Anna Ottosson (vvd Dietistförbundet) i radio i dag. Hon var gäst hos Lotta Bromé.

Tänk att vi aldrig lär oss äta som hon säger, dvs, sirapslimpa men inte med tex fet salami o dyl utan med mager skinka osv.

Det är inte farligt med bröd, tvärt om, bröd, frukt och grönt skall man äta och dieter utan kolhydrater är fel och att vräka i sig fett är inte bra, någon öl är också helt ok. Alla dieter som dyker upp är inte bra man skall äta allsidigt.

Tänk om man kunde ringt in och fått argumentera emot.

Tänk så många vi är som gör fel och mår så bra hahaha.Glad

Mona-Stina
0

Jag är glad att jag gör fel eftersom jag aldrig har mått så bra i hela mitt liv.

Margareta
0

Jag hörde samma sak idag i Radio SThlm - en dietist som rådde vasaloppsåkare hur de skulle äta före start på söndag.

Hade lust att maila in vår story om den 71-årige Vasalopssåkaren…

Numer pensionär i Nynäshamn

Jennix
0

Ja, alla dom som tar bort allt fett och lever på pasta, bröd och frukt är ju jättesmala och mår toppen… Skrikandes

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

maxiq
0

Här finns programmet att lyssna på! Det kommer i den fjärde delen (hoppa fram med >|-knappen) efter nio minuter. Maila gärna till programmet och be dem bjuda in någon från vår sida.

p4extra@sr.se

Pile
0

hemskt att höra henne…när jag vet hur jag mår av det hon rekommenderar.

grona-marie
0

Det enda vettiga hon sa var att man ska se till att njuta… fast det där med att det är pålägget som är boven det tror jag inte på

miagumman
0

Skrikandes GRRRR; VA ARG JAG BLIR!!!!