Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettom-sajten
Läst 3438 ggr
Margareta
0

Inkorgen

Inkorgen för PM

Jag har märkt att det är många som inte har öppnat och läst de PM jag sänt dem som nya medlemmar. Jag undrar om det beror på att man har svårt att hitta var dessa PM hamnar. Därav denna beskrivning från Rolf, som är värd på en annan sajt.

Högst upp till vänster ovanför forumdelen finn tre flikar.

1. Forum är alltid den som är aktuell när du loggat in.
  2. Artiklar. Klickar du på den kommer du till artikelarkivet där samtliga artiklar från start finns. (alla visas inte på förstasidan)
  3. Inkorg. Där finns dina Privata Meddelanden, PM. Du ser när du fått ett nytt genom att ett guldfärgat kuvert rör sig över knappen. Detta syns oavsett på vilken sajt i iFokusnätverket du just då besöker. Där hamnar även meddelanden om att nogon skrivit i din gästbok.

//Margareta med tack till Rolf

Numer pensionär i Nynäshamn

Denna kommentar har tagits bort.
odezza
0

Hur många brev kan man ha i sin inkorg innan den blir "full", och inte kan ta emot fler? Jag har gjort en grundlig rensning en gång, och tagit bort de flesta, men nu har det återigen hunnit bli ganska många…

Anledningen till att de samlar på sig är att jag inte vill radera på en gång, innan jag vet riktigt vart en brevväxling tar vägen…

"still lost in space and time"

DaMum
0

Håller med ovanstående! Jag har proppfullt i min inkorg och så fort jag får ett mail eller ett inlägg i GB så får jag meddelande om att det är fullt…

Tycker också det är svårt att rensa, eftersom en del mail innehåller info och uppgifter som jag vill spara.

Kanske det hjälper om man tömmer sin utkorg?

Mona-Stina
0

En fråga?

När man svarar på ett meddelande eller i gästboken…. syns det hos dom då eller måste jag skriva personligen till dom på deras sida?

zeretki
0

Det sybns om man svarar på meddelande eller i gästboken MEN inte i dagboken av någon anledning, vilket är lite konstigt.

Margareta
0

Man kan ha 25 i inkorgen, MEN om jag fattat det rätt obegränsat i utkorgen.

Därför är det smart att SVARA på sina mail, för då kan man rensa inkorgen eftersom svaret med det första mailet finns kvar i UTKORGEN som ligger UNDER inkorgen (lite svår att hitta, men den finns där)

DaMum
0

Ahh, Margareta, du är en KLOK OCH INTELLIGENT KVINNA!Glad

Tack! Att jag inte tänkte på det själv… schweizerosten är framme igen…

odezza
0

Tack för svaret Margareta, bra att veta!

"still lost in space and time"

Margareta
0

Med alla nya behöver vi plocka fram lite gammal information - det här med inkorgen gäller än. Det är många som inte läst sitt välkomstmeddelande ens.

Medlem
0

Det är för att folk inte är bekanta med forumet tror jag. Inte lätt att hitta rätt när man är ny på forumet.

Margareta
0

Det finns massor av info att läsa om hur det fungerar - så vi som är lite äldre här kan ju klicka fram den så att ni andra får läsa.

ebet
0

Jagt upptäckte inte inkorgen förrän efter ngn månad. Hade fullt upp med att läsa och lära. Så jag tror det var jättebra att du tog upp de Margareta.

Margareta
0

Man får tex pling in inkorgen (det rör sig på knappen/ikonen) om någon skrivit i ens gästbok.

Min plingar ganska ofta både för gästbok/PM (personligt meddelande)Generad

Amiechan
0

Glöm inte kolla brevlådan! :D

Margareta
0

Som sagt - kolla brevlådan!