Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 843 ggr
carut
0

Hungrig ändå...

Jag har en rätt stor aptit, kan ju bero på att jag ammar rätt mycket, men jag har nästan alltid varit sån. Jag är trots det normalviktig, men har några kilo för mycket ändå, tycker jag. Idag var min andra dag, och jag är lite besviken på att jag ändå varit så hungrig som jag varit, har blivit måånga mellanmål. Kanske har jag ätit nåt fel? Jag har inte förstått det här med fettet, ska man försöka få i sig så mycket fett som det bara är möjligt, eller ska man vara lite försiktig?

Såhär har jag ätit idag (jag har blivit mätt varje gång, men snabbt hungrig igen):

Frukost 1 (aptidigt, jäkla unge! ;)): Filtallrik med linfrön och pumpafrön
Frukost 2: ca 5 skivor bacon och två kokta ägg

Mellanmål: Två babybelostar (ni vet de där små med rött vax runtom)

Lunch: 2x90g hamburgare (bara köttet) med blomkål och broccoli, sås på turkisk yoghurt

Mellanmål: 2 kokta ägg och ½avocado

Mellanmål: Babybelost

Mellanmål: Bit brieost

Middag: Fetaostfyllda köttfärsbiffar med 1½ avocado, spenat och räkost

Mellanmål: GI-"macka": kokos+linfrön+bakpulver+ägg stekt i smör med rejält med prästost på.

Where did I go wrong? Eller kan det vara såhär?

Mervi
0

Om du är hungrig så fattas det mat. I början behöver du äta lite mer. Glöm inte fettet.

carut
0

Men när jag blir mätt varje gång, fast ändå hungrig sen? Fattas det fett då, tror ni?

systerj
0

Hur länge har du hållt på med lchf? Verkar som att de flesta har ett hungersug i början, som ger med sig efter en tid (som tycks kunna variera väldeliga - veckor, månader, år!).

[Norum]
0

Så där var jag i början, har hållit på i några veckor nu. Hungrig jämt! Men nu…. portionerna blir mindre och mindre. :-) Efterson jag inte gillar varken grädde eller såser så har jag problem med att få i mig fettet, så jag gör 3 dl äggmjölk varje dag som jag dricker. Underbara dryck! Det fettet plus det som finns i maten tycker jag räcker för mig. Om det är för lite eller för mycket vet jag inte men jag mår bra på det så jag tror mig veta att det är lagom! :-)

carut
0

systerj: Det här är min andra dag, så förhoppningsvis blir det bättre dårå.

Det är inga uppenbara fel i det jag ätit då? Jag vill ju gå ner i vikt.

Margareta
0

Inga uppenbara fel - mer än att du kan äta något fetare än fil till första frukost. Jag skull nog ta Arlas Meze yoghurt tex.

Du ammar och då är man alltid hungrig - lyckliga bäbis som får din mjölk! Käka 3 hamburgara om Du behöver och blir irriterad över att du blir hungrig ta 3 ägg till frukost om du behöver.

Det kommer att jämna ut sig så småningom!

*Jag flyttar tråden till Bäbisverkstan* så hittar vi den lättare när vi pratar amning en annan gång.

Numer pensionär i Nynäshamn