nybörjare
Hej
Jag är en ny medlem och vill börja min viktnedgång med rivstart.
Efter all information som jag har läst mig till på sidorna tror jag mig förstår, att proteinpulver inte är en så bra idé.
Vad ska jag jag göra för att komma igång med min viktminskning, alla tips är välkomna
Tack Monred
Välkommen hit!
Plocka bort allt socker, bröd, kakor, pasta, potatis och ris och öka på det animaliska fetterna. Ät fett kött, fet fisk, kyckling med extra fett (smör tex) ägg, lever, och ovangjordsgrönsaker som innehåller mindre kolhydater.
Om Du inte läst artiklarna för nybörjade så gör det och läs även Kostprogrammet som finns på startsidan.
Lycka till!
Tack Mervi, ska läsa det du artiklarna du rekomenderar
MvH Monred

Välkommen hit Monred och hoppas du ska trivas här med oss
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Välkommen och lycka till!

välkommen

Välkommen till gänget,monred!
När jag och min sambo började med denna kost för 5 veckor sedan rusade vi i väg och köpte varsin jätteburk proteinpulver för dyra pengar,suck!
Vi trodde vi skulle gå hungriga på dagarna och tänkte att det var bäst att gardera sig. Men snacka om att vi hade fel…Aldrig har vi varit så mätta och nöjda som dessa veckor med lchf och vi har inte haft en tanke på detta pulver! Så nu sitter vi här med 2 jätteburkar med innehåll som smakar apa och som bara tar upp en massa plats i skåpet! 
Är det någon som har förslag på vad vi kan använda dem till för de kostade som sagt var en hel del….?…Tvättmedel kanske….Kroppspeeling….Isoleringsmaterial…..Konstsnö..?

LOL 
Tack alla som svarat på mig, känner mig väldigt mottagen av er alla, tusen tack.
Monred

Välkommen hit Monred. Första tiden med LCHF är mycket läsande, det finns massor av bra recept här och mycket nyttig info.
Jag har säkert suttit 3-5 timmar om dagen och läst här sen jag kom hit i förra månaden. Men inte alla är ju så tokiga som jag ;-)
Lycka till!
Välkommen hit och som sagt det är mycket att läsa i början.
Numer pensionär i Nynäshamn
Läste om äggmjölkgrädde som bookjones skrev om, kan det vara något att rivstarta med, vad tror ni?
Monred

Jag säger som alla andra Välkommen,
fast jag ska kanske inte säga så , är bar en vecka gammal på sida cirka och 3 veckor LCHFare. Men visst är det kul med alla glada tillrop.
Själv tappade jag 4 kg de första 8-9 dagarn, det kan man väl kalla rivstart, jag åt faktiskt hela 40 g kolhydrater / dag men det gick ju bra , nu har jag trappat ner till ca 10-15 men det är ju som alla säger helt individuellt man får prova sig fram.
Rivstart är inte alltid så bra - en del som prövar det blir väldigt däckade av abstinens och det blir inte alls som det var tänkt.
En lugn metodisk start brukar nog vara det bästa.
Tack Margareta för ditt svar, ska tänka på det och återkommer med frågor och rapporter
Monred
Varmt välkommen! 

Välkommen hit!
Nu monred har jag hittat din tråd och där börjar du med proteinpulver.
Kan Du inte skriva i den här tråden och berätta hur du äter och hur mycket du behöver gå ner vikt. Då är det lättare att hjälpa dig
Jag äter ungefär så här varje dag sedan en månad tillbaka.
Frukost :omelett gjord på 2 ägg, grädde, cocosfett samt smör.
Lunch: köttbit gräddsås en grillad tomat
Mellanmål: en bit brieost
Middag: som lunchen ungefär, samt ett till två glas vin. Vet inte hur mycket vinet gör till eller från, men i vår familj dricker vi vin till middagen, skulle tycka det var tråkit om jag måste avstå från det.
Kan någon kommentera Tack Monred
Det ser bra ut och det där med vinet vet jag inte vad jag skall säga om - eftersom jag dricker så lite själv - högst ett par glas i veckan och knappt det.
Jag tror att Sten Sture brukar säga att det kan bromsa…