Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2484 ggr
avant
0

Jag var normal

Jag åt normalkost - jag mådde normalbra
Jag äter LCHF - jag är Lugnare Coolare Högpresterande Finare

Vad jag vill ha sagt är att innan jag testade LCHF mådde jag som normala gör; man är trött och får blodsockerdippar, ofta den där djupa hungriga känslan i magen, kroppen känner sig lite lite stressad.
Någon övervikt hade jag dock inte åkt på.

SÅ mådde jag. Eftersom jag åt normalt, tänkte jag att det är väl normalt att må så. Bara att finna sig i. Men med LCHF har jag fått ett "allmänmående" som är urskönt.

Det är många där ute som jag önskar kunde testa två veckor av LCHF-kost - och då pratar jag om friska människor.

magma
0

Skrattande

Pasi
0

Jag kan bara hålla med.
Och grattulera, såklart!

Hanveden
0

Var det så  här det började? Dags att gå ifrån den kost som några religiösa fanatiker introducerade. Naturfolk som tex Samer lär ju ha höga testosteronhalter… Lite funderingar så här mitt i natten…

Med LCHF hälsningar  Cool .

systerj
0

Korrigering: Samer äter INTE lchf. Tro mig. Kanske för 300 år sedan.

Hanveden
0

Tror nog att samerna fortfarande äter mer animaliskt än frossar i sädesprodukter som corflakes och mysli mm.

LCHF hälsningar  Glad .

DrAnna
0

#3# LOL

Hanveden
0

#6  USA är ju fullt av religiösa fanatiker av olika slag bla dessa sjunddagsadventister…

"Sylvester Graham

samt John Harvey Kellogg, vars namn

dock i dag är mera kända som

varumärken inom livsmedelsindustrin.

Det som många däremot inte känner till

är att dessa produkter, Graham Crackers

samt Kellogg´s Cornflakes, framställdes

som en slags hälsokost som indirekt

skulle" motverka en sak som man kan läsa om här 

Läs på sidan 11…

Tycker det är underligt att inte någon tidigare har genomskådat denna kost med cornflakes, crackers och mysli…

Med LCHF hälsningar  Oskyldig .

PS avant ditt "allmänmående" kommer säkert att bli bättre på alla plan… DS

Hanveden
0

Hej har börjat inse varför senaste särboförhållandet upphörde. Men inte hade jag en tanke på att det var för att jag åt min mysli med extra havrekli, fullkornsbrödet och till att stoppa suget emellan måltiderna åt jag degestivekex mm. Inte blev det bättre av att man hittade både ekologisk mysli och fullkornsbröd. Man lär så länge man lever.

Ursäkta avant att jag har "kapat din tråd" men det är så många fördelar med att äta denna kost.

Har en länk till   här. 

Med LCHF hälsningar  Cool .

systerj
0

Det finns fler samer i sthlm idag än i hela övriga landet. Och alla samer jag växt upp i "sin naturliga miljö"(lappland) åt då EXAKT samma mat som alla oss andra dödliga. Sådeså.

maxiq
0

Språkövning: A same eat the same and rest as the rest.

Hanveden
0

#9 Då har de också sänkt sin testosteronnivå…

LCHF hälsningar  Oskyldig .

PS Min fd särbos syster bor i malmberget och jag har ätit  torrkött.  köttsoppa kokad med märgben (som man försökte få ur märgen till soppan efter kokningen) och renköttsstekar trots att de inte är någon samesläkt. Tror nog det är vanligt hos samerna att de också äter av sina djur efter slakt. DS

Baglady
0

Samepojkar är det gossamer?