Hur gör man!
Jag fattar inte hur ni klarar av att hålla ångan uppe. Jag klarade mig i tre veckor men har rasat totalt tre senaste dagarna. Just nu känns allt skit, har dessutom idag ätit fikabröd för tredje dagen i rad och goooodiiis igår. Känner mig så förbaskat misslyckad och väldigt förbannad på mig själv. Har gått ner fyra kg och kan ändå inte låta bli att slappna av. En sak som jag märkt i alla fall är att motivationen liksom dalar när jag inte är inne och kollar Kolhydrater i fokus. Blir också lite förtvivlad när jag ser att grädde inte är helt okej att vräka i sig. Jag har nog dragit i mig 9 dl i veckan de senaste veckorna och blir ganska förvirrad. Kanske är det bara för jag har en dålig dag men just nu känns motivationen låg. Ska ta mig i kragen och fortsätta. En positiv sak i alla fall. Blodtrycket har varit mycket svårinställt trots medicinering med diverse blodtryckssänkande mediciner. Övertrycket har reagerat på medicinerna men inte undertrycket men i veckan låg blodtrycket mycket bra. Det ni!
Tag ett par djupa andetag och slappna av. Det är inget ovanligt att man åker av banan ibland. Ta nya tag och kör igång på nytt, det har inte varit förgäves bara för att ätit lite fel.
Strunta i alla trådar som säger att det ena eller det andra livsmedlet hindrar viktnedgång, fokusera på helheten och på att få fram en kost som passar dig. Grädde är helt ok för de allra flesta. Att fippla med utesluta livsmedel hit och dit kan du göra när du kommit in ordentligt i kosten. Kom ihåg att det ska vara en livsstilsförändring och inte en temporär fix. Därför måste det också ske på villkor som du kan leva med!
Visst har man sina dalar! Jag har hållit på med detta mer eller mindre i ett par år. Första omgången gick det riktigt bra, sen sket sig alltsammans ordentligt (fast inte helt) och nu har jag kommit igång igen. Kändes mest jobbigt innan jag startade upp, visste ju vad som krävs, men jag ångrar mig inte. Jag mår bättre, både fysiskt och psykiskt. Som med allt annat i livet… det kommer och går. Ta hjälp av av oss här och döm dig inte själv för hårt. Vi finns ju här, dygnet runt som det verkar. 

Äsch!!!!
Bry dig inte om det!
Ta nya tag,det går lätare och lättare med tiden.
Det tar tid att ställa om sig.
Jag åt mycket grädde med kakao i början,men det suget avtar ochså.
Lycka till!

Ni är helt otroliga! Tack för de snabba svaren. Känner mig redan gladare och mycket, mycket lugnare. Känner ju själv att det här fungerar men vet också att jag faktiskt är sockerberoende. Det ha fungerat de tidigare veckorna endast p g a 86% choklad annars hade jag ätit upp allt i skafferiet. Vet också att när jag börjar koppla av är det lätt att det "slinker" ner något och sedan är det kört
. Skönt att ni finns.
*4 Jag tycker också att det är skönt att alla ni finns… Och vet du vad???? I "alla ni" ingår du…. 
Att blodtrycket blivit bra är ju ett utmärkt tecken på att nånting händer och att kosten fungerar. Javisst, avsteg sker väl ibland, kan hända den bäste, men det är bara att gå på igen! Ge inte upp, tre veckor är kort tid om du vill se viktförändring.

Jag klipper en snutt ur "Frågor och svar om Skaldemans diet":
Jag blir avundsjuk när jag läser om hur framgångsrikt ni bekämpar era "sug". Själv känner jag sug varje dag, i magen, och i munnen och i hjärnan. Jag känner hur godis smakar, fast jag inte äter något godis.
Vad gör man?
Man håller ut. Först en dag, sen en vecka, och därefter en månad. En vacker dag är man fri. Då tänker man med förvåning på hur det kunde kännas. Jag har varit fri i flera år nu och ganska snart kommer du att vara där också. (Men köper du den där kexchokladen som du står och sneglar på så blir du kvar i träsket.)
Nu är det måndag och den här helgen blev som alla andra. Jag åkte dit igen. Det började med en påse lakritsbåtar. Jag hade varit duktig hela veckan och kunde unna mig det, tyckte jag. Sen var det igång.
Det är klart att jag inte går ner när jag håller på så här! Varför är jag så svag? - Det handlar inte om svaghet. Men du underhåller ditt sug varje vecka, därför blir du aldrig fri.
Du gör klokt i att inte "unna dig" någonting innan du klarat av mer än hälften av din viktminskning. Sen kan du börja tillfredsställa dina sug om du vill, men då vill du inte det. Glöm det som har varit och börja med den här veckan. Klarar du den så är det något lättare att klara nästa. Och ännu lättare att klara vecka nummer tre.
Efter ett tag går det av sig själv. Men först måste du klara innevarande vecka!

#0 Det brukar vara vid treveckorsgränsen som det första tvivlet verkar komma för de allra flesta. Och det går över om du bara orkar härda ut. Fundera på vilka fördelar det är att äta så här, så kommer det nog bli lättare att hålla fast vid det du mår bra av.
#8 Kan det ha att göra med att kvinnors cykel känns lite annorlunda med den här kosten som ju påverkar kroppens hormoner. När hormonerna får det fett de skall ha tror jag ni kvinnor kanske inte känner igen er kropps "signaler". Det sug som kommer tror jag bäst dämpas med smör men det gäller att "fettfobin" är så gott som utrotad först…
LCHF hälsningar
.
Hanveden; jag tror du har rätt. Det hormonellt beroende suget går att dämpa på andra sätt och jag tror ochså att fett i någon form är det bästa.(smör, smör i ost eller riktigt fet smaklig ost tex)
Så sant som det är sagt! Jag hade rent av otroliga sug vid ägglossning o strax före mens i yngre dagar. Klättrade på väggarna om jag inte fick choklad…hade världens Japp-nojja! Det blev betydligt bättre när jag började äta jättenattljusolja.
Det är ofta så att man ramlar dit efter tre veckor. Det är något magiskt med det. Men upp på banan ingen. Du har fått massa bra svar redan så jag önskar bara lycka till!