Till äggen???
jag har förstått att kaviar e fullt med socker.
men kan man äta fiskrom då?
vet inte om det e nån skillnad men det e den svarta jag gillar
Läs innehållsförteckningen:) Rent spontant skulle jag vilja säga "ja", men jag vet faktiskt inte hur den tillverkas eller om det finns socker tillsatt. Borde dock inte var mycket kolisar, det är ju inte som vanlig kaviar en massa blandat ihopjox???

jag va på coop och handlade men när jag hittade en burk så fanns där ingen innehållsförteckning 
Står det ingen innehållsförteckning tycker jag du ska titta efter ett annat märke. En del romburkar innehåller ganska mycket kolhydrater… andra inte. För att vara säker bör du nog kolla olika fabrikat.
Jag har hittat OK caviar, tror att det var Abba. Det var socker i den, men jag brukar inte bry mig om det så länge kolhydratsinnehållet är under 5%, särskilt inte med sånt som man inte äter så mycket av.
Jag brukar ibland köpa en tub kaviar m ägg, som har lägre kolhydratsinnehåll, åsså rör jag ihop en liten klick kaviar med majonnäs.. vet inte om det blir ok… men jag går fortfarande ner i vikt i alla fall.
Äggbitar och räkor ihoprört med majonnäs och lite citron är annars en god blandning… blir som räkmacka utan bröd 

Rom är gott och jättenyttigt så länge man håller sig till ren rom, dvs. enbart rom och salt, möjligen konserveringsmedel, i innehållsförteckningen.
De är för det mesta dyrare, men då innehåller de inte heller "utfyllnad" i form av socker, konsistensgivare, smakförstärkare och gud vet vad…
Jag köper hellre 50 g dyrare och bättre rom än 100 g billigare och sämre!

Tack för tipsen :)
ska pröva den där röran
Kan tipsa om att Coop säljer ganska billiga skalade räkor (djupfrysta) som faktiskt smakar räkor också. Annars brukar det bli mindre smak (mera vatten) ju billigare de blir.
Ulf_s - Var hittar du sådan rom??? Jag har letat och letat då jag älskar romsmaken, men allt jag hittat innehåller en massa E-tillsatser förutom socker. (Bor man på västkusten kanske man kan hitta färsk, men jag har inte hittat det i Sthlm.)

Sara40, i frys- eller kyldisken i mina vanliga butiker…
Stenbitsrom och liknande billigare varianter brukar aldrig funka, för mycket socker och tillsatser. T.ex. lax-, sik- och löjrom brukar nästan alltid vara ganska "rena" enligt min erfarenhet.

Coops stenbitsrom innehåller inte socker, innehållet står på locket på burken (mycket liten text)
Den äter jag på ägg.

Willys (eget varumärke) rom har inte heller socker.
/EE

Jag kör ibland med abbas böcklingpastej i tub. Lite som kaviar i smaken (mera rökt, dock), men mindre kolisar.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
En liten varning.
Jag talade med en tillverkare av kaviar om tillsatser. Då fick jag bekräftat att de skarpa röda och svarta färgämnena, i svart och röd rom, är förbjudna att andvända inom EU, med undantag för bl.a. rom.
De sa ungefär: "Det skulle inte gå att sälja romen om den hade tråkig färg"
/David
Det finns ju nån ljusgul variant…som ser ut att vara utan färgtillsatser. Minns inte vad den heter…

Caroline
Jag tycker du ska vispa ihop en egen LCHF-kaviar
Gör en röra av rom, majonäs, turkisk youghurt och dill.
Det blir mycket nyttigare och minst lika gott
..
Stenbitsrom kan vara väldigt ofärgad
Numer pensionär i Nynäshamn
Vet inte om det är samma färgämnen och regler nu som förr, men ett av de mest cancerogena färgemnena fick förr bara användas i två produkter - svart caviar och Campari. Man ansåg att man åt/drack så lite av det. Pytt! 

oj jag hoppas inte att det är farligt. kanske inte är så farligt i små mängder.
jag köpte coop's egna igår och med det köpte jag räkor och hmm kommer inte ihåg om det var gräddfil eller fraiche men det var hög fetthalt i alla fall :)
så det får bli en egen liten räksallad.
tack för alla tips och tack Dufva för tipset, det ska prövas!
det är så uppfriskande på iFokus, alla är så hjälpsamma
Jag hatar när det är försent att rätta stavfel. 

Tycker att om det inte finns någon innehållsförteckning så borde den gå bort! 

Jag skulle vilja vara en av de björnar man ser i natur/reklam-filmerna som suger i sig rå rom i mängder….det är vad jag vill ha men jag tror inte att det är i närheten näringsmässigt vad den reklamen antyder!!!
/pitch
Har för mej att det är brilliantsvart i Caviar och det är en AZO-färg. Tommy Svensson har skrivit om färgerna i röd o svart Caviar. Jag vet inte var jag häftet så jag kan inte kolla just nu.
Utomordentligt fånig reklam, fast lite kul också. Den vita rommen är väl så god som stenbitsrommen tycker jag, och inga färgämnen vad jag förstår fast en del E-ämnen är det i.