för mycket fett?
Från en nybörjare.
Kan man äta för mycket fett med LCHF ?
Ja, man kan äta för mycket fett på LCHF men det enda som händer då är att kroppen bränner fettet från maten istället för fettet från kroppen. Men de flesta kommer inte upp i de mängder som krävs för att detta ska hända.
Det är bara om du äter fettet tillsammans med en massa kolhydrater som fettet lagras i fettvalkarna.
Den enda biverkning av för mycket fett som jag känner till är att man kan bli illamående och lös i magen. Men annars är väl regeln här att ju mer fett man kan få i sig desto bättre viktnedgång får man.
För mycket fett är nog svårt att äta om man slutar äta när man blir mätt, och dessutom får i sig tillräckligt med protein också. Det är inget som är farligt med för mycket fett.

För mycket fett är nog som sagt var väldigt svårt att få i sig. Själv tycker jag att det är svårt nog att få i sig tillräckligt… Tur att man kan ta kokosfett i sitt koffeinfria kaffe =)
Du kan äta för mycket av allting. För mycket av det goda är fortfarande för mycket. 
Jag tror på att försöka lyssna på sin kropp fast det är svårt i början när kroppen måste ställa om sig från kolhydratskost till lågkolhydratskost.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hur mycket fett får du i dig dagligen? Kan du berätta hur du äter så kan vi hjälpa dig med fördelningen?

men en fråga från en newbie här då,,, när blir det för mycket kolhydrater? jag menar hur mycket kolhydrater kan man äta utan att fettet sätter sig? det är säkert individuellt men jag som älskar grönsaker och framförallt morötter funderar på det där…
#7, som du gissar är det väldigt individuellt. En del klarar inte mer än 10 gram per dag, medans andra kan äta flera hundra utan problem. 60 gram och under kan man väl kalla för lågkolhydratskost, sedan hur lågt man lägger sig bestämmer man själv, beroende på vad det är man vill ådstakomma.

Äter man ovajordgrönsaker så behöver man inte fundera så mycket eftersom dom är kolhydratfattiga
Det är dom stärkelserika som växer under jord man får passa lite på.
Potatis är alldeles för stärkelserik
Visst kan man äta lite morötter men man får se till att man betraktar dom som tillbehör och inte huvudrätt..
Överhuvudtaget är det bra att betrakta grönsakerna som en krydda till köttet och fettet, då får man inte i sig för mycket.
#7, Missade morotsdelen av din fråga. Morötter innehåller relativt mycket stärkelse, som altså är dom värsta kolhydraterna. Ta du ett par stycken till söndagsmiddagen om du vill, men jag hade nog inte tagit det som vana att äta dom oftare än så. Dom allra känsligaste måste avstå helt.
Morötter innehåller väl inte mycket stärkelse?
100 g innehåller 8,7 g kolhydrat varav 7,8 g är sockerarter.
(enligt SLV's livsmedelsdatabas)
Det beror ju helt och hållet på hur mycket kolhydrater man tänkt sig att äta under dagen.
#12, Alla rotfrukter innehåller stärkelse. Kan hända att morot hade ovanligt låg halt av stärkelse, så noga har jag inte kollat upp det.
Jag äter ägg och bacon-omelett med grädde i och stekt i smör. Den klarar jag mej på tills det är dags för middag. Middagen kan bestå av fisk eller kött med någon god röra gjord på creme fraiche och någon krydda i. Ibland koffeinfritt kaffe med grädde och en smörklick. Ungefär så kan en dags måltider se ut.
Hur mycket bacon? Hur många ägg? Hur mycket grädde, creme-fraiche. Jag tycker det ser bra ut innehållsmässigt men säger inget om mängderna.
Isagel: Många håller sig till en dagsdos av kolhydrater på 10-20 gram/dag, och då bränner man hälften (eller mer) enbart på 100 gram morot… Om man däremot ligger högre och äter mer kolhydrater än så, då blir automatiskt frihetsgraden också större.
- "Varför smörar du den där köttbiten så mycket?"
- "Det är ju en fjäskkotlett!"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
*tss*
Jag tar ½ paket bacon, Mindre än ½ dl grädde, 1 helt ägg + 4 gulor, steker i ca 2msk smör.
Middagen creme fraiche är en ask med kryddor eller 1 vitlöksklyfta i. Kött, fisk eller fågel kanske runt 200 gram.
Det ser bra det du äter.