Mamma
Min snart 80-åriga mamma är just nu hos oss på besök för några dagar. Jag kunde inte låta bli att berätta för henne om den lchf-mat som vi har börjat med och hade väntat mig bli ifrågasatt över vad jag nu hittat på osv men det blev precis tvärtom! Efter vi käkat kyckling tillagad a´la lchf och ätit MaMaMades berömda rulltårta var hon mäkta nöjd och belåten och tyckte det var supergott!! Det här ville hon absolut ha recept på!
Nu ligger hon här i soffan framför brasan och läser skaldemans böcker och verkar tycka det hon läser är toppen!
Det var väl roligt! Hon känner nog att det är tillbaka till den gamla goda tiden!
Numer pensionär i Nynäshamn

Grattis!

#0, det är inte särskilt konstigt, när hon var ung så åt dom betydligt mer fett än vad man gör idag, och det kommer hon nog ihåg att det var gott och bra (och att nästan ingen var överviktig på den tiden).

Jo nog är det så! När vi åt berättade hon om när hon var barn och hur dom bla åt mycket fett fläsk osv. Vill oxå tillägga att min mamma är en liten och smärt tjej och inte det minsta senil! Så ska jag oxå bli!

Kul! Man ska inte vara för snabb att anta att människor slutar vara öppna för nya saker bara för att de blir äldre.
Min mamma var faktiskt inte heller så negativ som jag trodde när jag nämnde det på telefon häromdan!
Jag sökte efter receptet på rulltårtan men hittade inget… Duger det åt din mamma (tycker mammor är noga och svåra att övertyga) så måste det väl duga åt svärmor ;-)

Ta-Co, tryck på artiklar här uppe till vänster så hittar du den. Lycka till med svärmor!

Nu har mamma lagt sig för natten efter att ha ätit en nötbrödskvällsmacka! Hon bara skrattade när vi stod i köket och jag grejade en till henne på 2 minuter! Hon har många förslag nu på personer som hon absolut tycker ska pröva detta så hon lär nog hålla föredrag för dessa när hon kommit hem igen!

#9 nu sitter jag nästan och lipar här… så himla gulligt! =)
Ja det är verkligen en rörande historia.
Numer pensionär i Nynäshamn