Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 423 ggr
SvartKaffe
0

OT - Ovälkommet vårtecken

Tog nyss den första fästingen på katten… i mitten av FEBRUARI!!!!

Blääääääh!

Jennix
0

Oj, redan! Ja, det beror nog på den milda vintern… Skrikandes Ser fram emot fler hemska kryp som kommer att föröka sig pga varmt väder.

Älgflugor är min favvis-hatobjekt. Och mördarsniglarna…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

ullna
0

Jag läste i tidningen om det. Så finns det djurarter som kommer att dö ut för att det inte finns någon kallare plats att flytta till. Isbjörn ligger väl risigt till. Isen smälter och den kan inte simma hur lång som helst.

Så finns det folk som tycker det är jätteskönt att vi skall få medelhavsklimat här. Dom har inte fattat nåt. Att vi kanske hamnar under vattnet etc etc etc etc +  alla människor som inte kan bo kvar där de bor nu - de vid Medelhavet t ex.

Tombola
0

Solen skiner - idag åker jag mc för andra gången denna vecka!

PiKaWe
0

Och redan pollen i luften! Buuuääääähhhh Skrikandes

MaMaMade
0

Februari brukar ju vara ide-månad här m minst 25 grader kallt…idag stormar det (Minstan stod nästan på näsan när hon gick ut för att leka) o är nästan +grader…ur led är tiden!

Margareta
0

Min doftschersmin har gröna bladknoppar och har haft det sen sista januari.

Numer pensionär i Nynäshamn

ullna
0

Och snödroppar har jag haft sedan 20 januari och nu i söndags såg jag vintergäck i blom och ALLA lökar är uppe, och en trädpion jag har är JÄTTEknoppar på….. nervöst!

Och Ceterizin-säsongen är här! Kliande ögon och rinnande näsa….

Loria
0

Prata inte om våren, blir alltid deppad då… Tur att man bor här i norr på "våren" så det e nästan vinter här än när man flyttar ner och sommar där nere.

Om nån annan har problem med vårdeppighet och har några tips på hur ni hanterar det. Det här blir min sista vår här uppe, sen kommer jag att bo i sördra Sverige ett par år Skrikandes

SvartKaffe
0

På västkusten har snödroppar och vintergäck blommat ett tag. Den prickiga lungörten har en ordentlig bunt knoppar och den lungörten som har rosa-lila blommor har blommat länge till och från. Även tusenskönorna har blommat lääänge.

Måste erkänna att jag saknar snön, vintern blir så mörk utan snö.

anki1
0

Jag har sett att tulpanerna börjat komma igång.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Brynhilde
0

Myggen har vaknat i Skåne.

Krokusen blommar hos mina föräldrar. Ett par primulor också.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

batman
0

Jag jobbar på en förskola, vi åt mellis ute i solen igår. Härligt!

LenaK63
0

Hos oss är det bara krokus och snödroppar som visar sig. Men dom ser ganska frusna ut ännu. Vi hade frost i natt för första gången den här säsongen. Ibland längtar jag efter snö. Min hund drar alltid in sand och smuts på mattorna.

Blenda01
0

Eftersom jag har kronisk huvudvärk efter en borreliainfektion 2001 tycker jag att fästingar är urvidriga!
Dock har jag lärt mig att vitlökskapslar håller de räliga varelserna på avstånd. Vet jag att jag ska ut i skogen eller liknande stoppar jag i mig 5-6 st.

maxiq
0

#1: Älgflugor? Har dom horn? :-|

#3: Så snart dom har sopat upp gruset ska jag också köpa en MC! :-)

MaMaMade
0

Vi har fått in *myror* i köket idag!!! Har dammsugit upp dem i flera omgångar. Nu är listen där de kryper ut myrrad…får dammsuga o torka upp det imorgon…spindlarna är helt OK men jag vill inte ha myror inomhus!

andreas0
0

Lite OT på tal om myror.

För rätt många år sen nu, jag var väl 10-12 år någonting så övernattade jag i en stuga ute på landet. Altså en sån där liten som bara är ett rum, där det bara får plats två sängar och inget mer. Jag vaknade tidigt på morgonen, och då var väggen över min säng täckt av stora rödmyror (dom som brukar kallas för hästmyror) som gick omkring, var även en hel del på golvet. Det var riktigt otäkt. Och där hade jag sovit hela natten. Av någon anledning så gick dom inte upp på madrassen, så jag blev inte biten i alla fall.

Det visade sig att dom hade byggt ett bo i taket på den stugan, och antagligen kom dom fram för att jag hade på elementet som inte var på i stugan vanligtvis. Det var hur många som helst i det taket, dom blev till slut tvugna att helt byta ut det, för det var så förstört av myrorna.

clajo
0

Mina hatobjekt är älg-lus (eller är det de som Jennix kallar för älgflugor?)! Ser lite ut som stora fästingar, bits och är svåra att skaka av.

Stiftade min första bekantskap med dem efter en misslyckad skogspromenad..: efter att jag trampat i dy och konstaterat att någon sabbat min barndoms skog med för mycket avverkning. Mygg gillar jag inte heller… fast knott är nog ännu värre.

#17: det kliar i hela mig när jag läser om myrorna!