Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1641 ggr
miagumman
0

Stevia

Är sugen på att testa stevia och undrar om ni kan rekommendera inköpsställen och vilken typ av stevia jag ska välja?

Hittar det inte på hälsokostaffärerna här hemma.

ebet
0

Jag köper den på stevia.se , lite dyrt kanske men det räcker en hel evighet.

miagumman
0

Köper du droppar eller pulver?

ebet
0

Pulver. Har bakat med den, haft i äggmjölken, den vill inte ta slut. Men var försiktig, ta bara väldigt lite, för mycket smakar inte gott

miagumman
0

Ok, tack för tipset!Glad

Lynxx
0

Cayote
Box 284
441 26 Alingsås
Sverige
Telefon: 0736 - 63 02 53

(verkar vara ngt billigare än stevia.se) 

Säljer rökelser, stevia, ekologiska livsmedel, teer, hälsoprodukter för hund och häst, kinesiska örtpreparat. Även hälsoprodukter av naturliga ingredienser, eteriska oljor (t.ex. krämer och schampo).

Annsta
0

Stevia smakar lite lakrits och kan vara lite bitter. Men jag har hittat en steviasort som jag har använt i flera år och som jag är jättenöjd med. Det är stevia som man har behandlat så att det mesta av bismakerna har försvunnit. Jag köper koncentrerad stevia från NuNatural i USA. www.nunatural.com src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> Dom är jättebra att ha och göra med.

Jag köper den koncentrerade även om den är svårare att dosera, Den som inte är konsentrerad innehåller majsstärkelse för att man lättare ska kunna dosera, men det vill jag ju inte äta.

Om jag t.ex. ska söta 3 dl vispgrädde, så tar jag endast ca.1/4 kryddmått stevia för att inte få det för sött. Så du kan ju tänka dig hur länge min burk på ca 2-3 liter räcker.

DrAnna
0

#6# OJ!Glad

batman
0

Jag har en tandpetare stående i min burk, doppar den i pulvret och skakar av över det jag ska söta. Det går åt väldigt lite!!Glad

miagumman
0

Va bra att det är drygt och räcker länge! Tack för svaren!