Skitsnack
Fråga rakt på sak: är det någon annan som märkt att avföringen tenderar att bli "kletigare" på LCHF-kosten? Jag är underbart regelbunden och har helt ok konsistens, men märker alltså den här förändringen. Tycker mig minnas från "hälsokosttiden" att det inte ansågs bra, men kan inte riktigt minnas varför…
Betyder det något? (mer än att det går åt mer toapapper
)
Vad menar du med kletigare???
Jag håller med AnnK, mer toapapper…inte lika "självgående" på något vis…
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag tycker det är tvärtemot , jag var mycket kletigare när jag åt mycket fibrer, nu är det fast och fint. Det behövs inte så mycket papper. Tänk så olika vi är
Det är både fast men ibland kletigt …

Har aldrig skitit bättre för min del, eller mer sällan! Inget klet alls. Toapapperskontot har sjunkit väsentligt…
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Hm, intressant med era inputs. Får se vad tarmrengöringskan har att säga nästa vecka om detta. Skulle helst ligga på "regelbundet, fast och okletigt".
Jag har alltid innan haft problem med akuta magknip och icke så trevliga toabesök då de ofta gick ganska snabbt till ;-) men nu är min mage i toppen form, aldrig ont, ingar diareér och den sköter sig bra 2-3 gånger/vecka. Underbart!

Jag röstar på kletigare…men förut kom det ofta ut i form av gas och diarre, vilket är värst, hehe!?
Har testat lite olika mat och kommit fram till att mycket kött och fisk ger okletigt medans en dag med bara ost, ägg o majonäs ger mkt kletigt. Tror att osten är boven för min del. :D
Jag tror som Du Pasi… det verkar stämma på mig. Igår var det ost och majonnäs och idag….mja vi kanske har beskrivit nog nu…
Numer pensionär i Nynäshamn

Ha,ha, vilket skitprat!!! jag kan väl bara komma med mina egna erfarenheter..Mn tröga mage är fortfarande lika trög, men svullnar åtminstonde inte längre…

Jag har köpt loppfrön ( psyllium ) för att få ordentlig fart på magen…åt det första gången i går. Men vad jag skrattade när jag var hos tandläkaren för att kolla om det var ett hål som jag haft problem med senaste vecka, nä en tandficka som var inflammerad och hon hittade ett FRÖ i den! Jag sa att där ville jag inte ha nån plantering
Efter påpekande här i tråden att avföringen kan bli "kletigare" efter ost och ägg (som jag äter massor av, i alla fall ägg) har jag börjat ta en tesked psylliumfrön morgon och kväll. Kletigheten är borta. Skönt, för det kändes inte riktigt "rent" och "tömt" innan.
Nope,
konsistens som tidigare. Däremot slipper jag sitta på dass vareviga dag; ett par gånger i veckan blir det nu. Eftersom jag är morgontrött är jag glad över att kunna sova några minuter extra - eller ligga och dra mig med en av kattorna på magen. 
Min mamma gick en matlagningskurs på det glada 70-talet. Den leddes av en av Östersunds första invandrare, och mamma var spänd av förväntan. Tyvärr var kursledaren mest intresserad av att prata om näringslära och peristaltik, så hennes behållning av kursen var i stort sett att så länge kroppen producerar "lååånga mjoooka kååårvar", så är allt okej. Idealen har nog ändrats en del sen dess.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Ugh, mjölkprodukter gör mig kletigare. Äter jag mest kött och fett så är det bra, helt lagom för mig. Speciellt med tanke på vilka problem jag haft med diarre tidigare.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Mindre antal cisternspolningar, förbrukning av toarullar minskar.Instämmer till del angående konsistensen, dock sällan förekommande. I huvudsak rävliknande.
Haha! Kul att gå på matlagningskurs och snacka om formen på bajset. Knasigt.
Fast och fint och helt vitt på pappret för det mesta! Daglig produktion modell större.
Kram!

Plopp plopp plopp så är det klart
Knappt nåt papper behövs 
Har helt klart blivit bättre, största skillnaden är att det känns tomt när man är klar… förut kändes det aldrig som att man var riktigt klar…
Kletet för min del har jag förknippat med att det blivit lite för mycket fett… men det kan ju förståss vara osten också…
Haha kul tråd
har aldrig haft problem med avföringen, men nu blir det mindre ggr och magen har inte bråttom som förr.
Mitt har blivit bättre men är ännu inte bra. Undrar om det beror på mjölkprodukter (är allergisk men äter ändå) eller havregrädden. Jag tål ju inte fibrer heller och det är det ju lite grann i havregrädden… Får se om jag orkar göra ett test…
Hmm "sprutmålar" fortfarande toan . men det har blivit bättre, Det drivs inte längre med "drivgas". men svårt att bli ren och det är svårt att spola efter sig (hyresvärdens besparing av vatten)
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mycket kletigare och INTE nästan luktfritt som SSS påstår i sin bok.
Toaborsten måste till efter varje besök och pappersförbrukningen har ökat.
Dyrt,för min lilla rumpa tål bara Lambi
*haha* Vilken galen (och gammal:) tråd som hittats
Här är det varierande modäjjonger på vad som kommer ut, men instämmer med Pasi och Margareta om ost och ägg-, det verkar påverka åt det kletigare hållet.