Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 776 ggr
sallys
0

FROSSAR DAG GRRR

Ja ha, efter 2 v idag som jag har kört detta nya sett att leva/äta så har följande hänt..Har blivit fort mätt på ägg o äggröror. Nu hade jag kvar av den goda lasangen som ni rekomenderat här tidigare sedan i förrgår, huva vad jag åt, har ångest för hur mycket jag fick i mig. Första veckan blev jag förvånad hur fort jag blev mätt, blev väl mätt idag också men jag kunde inte sluta Ledsen Någon som vet om man kan äta tomater, jag åt nämligen ett gäng körsbärstomater också.

Lehane
0

Tomater innehåller förhållandevis ganska mycket kolhydrater i jämförelse med andra grönsaker (är egentligen en frukt). Om du frossar då o då i mat som är rik på fett, men har lite kolhydrater blir ofta följden att du blir som en boaorm o behöver inte ät än på länge.

sallys
0

Ja just nu känns det som jag kan vara utan mat i en veckaGlad

andreas0
0

Att äta för mycket är inte så farligt så länge man håller sig till "bra" mat. Man håller sig mätt längre, och blir varmare/får mer energi. Äter man däremot för mycket av dålig mat så blir man rejält trött…

Stor mängd tomater är väl inte jättebra, men inte så farligt heller, mycket bättre än att frossa i tomater än i bröd/pasta/osv. i alla fall.