Lättlurad eller korkad kropp?
Har precis ätit lite kokospannkakor. Redan när jag steke dem så smakade jag på en liten bit som ramlade lös, och fast jag inte tyckte de var särskilt söta eller smakade likt pannkakor så verkade det som om kroppen trodde det var det i alla fall.
Äsch, tänkte jag och satte mig nu och åt lite mer med vispad grädde till, kroppen kan väl inte vara så korkad. Men nu börjar jag fundera.
Är det så att det är min hjärna, som på nåt sätt 'vet' att det här nästan är som pannkakor (fast det inte är mer än äggen som är lika), som gör att kroppen luras att bilda mer insulin för att ta hand om blodsockret som kommer höjas (inte). För så som jag mår nu är nästan precis som jag kännt mig efter att ha ätit typ bröd eller godis när jag varit sockeravgiftad ett tag. Fast inte lika illa som vid en sockerfylla. Hjärtklappning och liksom darrig i kroppen.
Illa mår jag också, men det var nog för att jag åt mer än jag behövt, för mättande var de i alla fall 
Är det nån som har nån bra förklaring varför kroppen reagerar som den gör fast det inte är en gnutta kolhydrater i (nåja, grädden, men det kan jag äta utan problem utan att det händer nåt sånt här)?

Har ingen bra förklaring, men jag blir precis likadan av kaffe. I morse var jag så sugen på kaffe. När jag druckit en halv mugg så fick jag slänga resten. Trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen och darrig i bena. Kaffet lurar hjärnan på något vis.
När jag åt kokospannkaor sist så fick även jag samma känsla, jag tänkte att det kanske var för mycket kolhydrater i kokosen, eller möjligen blåbären el högen med grädde till…
Jag ska inte äta det igen, efteråt blev jag tokhungrig och tur var att jag hade kött och beasås hemma men känslan av hunger är inte bra för mig för då åker jag lätt dit på att äta sådant jag inte mår bra utav.
Jag har ätit dem en gång och tyckte de var goda och mättande, jag åt varken grädde eller sylt eller bär till.
Jag har inte ätit pannkakor som barn, jag gillade dem inte och även som vuxen har jag ratat dem så jag reagerade inte alls på något vis. Utom att jag blev mätt.

Men kokos-flingor innehåller väl en del kolhydrater? I alla fall gjorde de det, som jag använde till kokosbollar.

jag blir så av en stor mängd kokosmjölk i en måltid.
Ja, många verkar reagera på kokos..

Jag misstänkte att jag kanske inte var helt ensam om det här och det var jag tydligen inte 
Jag tror inte att det var kokosen jag reagerade på, eftersom jag reagerade på en pyttebit jag smakade på innan allt var klart ens. Jag vet inte. Grädden har jag i alla fall inga problem med.
Men jag är nog rätt säker på just nu att det var hjärnan som spökade med mig, för när jag bestämde mig för att det ju faktiskt inte var nåt att reagera på så lugnade sig kroppen i alla fall. Så det blev inte så illa som om jag ätit socker. Men jag tror inte jag kommer göra kokospannkakor fler gånger ändå, för de var inte så jättegoda… 
Jag tror att hjärnan med alla gamla minnen kan spela oss många spratt; trigga sötsug, hungerkänslor mm
Jag blir sån av kokos, både flingor och mjölk. Kan inte använda det alls utan att må dåligt…