Frossningseffekt
Helt sjukt! Efter att ha frossat på gorme´t mat i går med massor av bla grädde vägde jag i morse det minsta hitills! Det verkar funka det här,jippi! 
Mannen däremot verkar ha hamnat i tvivlarstadiet och börjar snacka om att doppa thekakor i varmchoklad igen….Han tycker han står stilla viktmässigt och verkar allmänt less….Jag tycker han dricker alldeles för lite vatten,bara nåt glas per dag,men själv säger han att han inte är det minsta törstig. Han käkar bacon och ägg till frukost och kör på med lchf mat precis som jag och tycker allt är gott. Det enda han saknar är ostkrokar och popcorn framför tv.n på kvällarna men tycker det är toppen att han åtminstonde kan ta sig en virre.
Några tips kanske till mannen så att han hamnar på banan igen? Obs: han är absolut inte överviktig men vill tappa ca 5 kg och tycker det har stannat upp nu.
På måndag går vi in på vår 4:de vecka.
Med en så liten övervikt, bara 5 kg tar det långsammare än med en stor. I vissa fall kan det ta lika lång tid att förlora 5 kg som att gå ner 25. Dessutom hävdar vissa att man går upp i muskelmassa på den här kosten, vilket kanske innebär att din man förlorat fettmassa å fått muskler ist. Har ni mätt midja?

Nej,vi har varit sämre på att följa upp midjemåtten än vikten. Ska börja med det!

grattis till framgångarna!
han kan ju äta riktig ost istället för ostkrokar framför TVn 

Tycker jag med men inte han….Han sitter där i soffhörnet och surar och suktar efter ostkrokar,popcorn och öl…suck!
Men visst är det väl väldigt viktigt att man dricker mycket vatten? Kan viktnedgången fungera sämre om man fuskar med det?

fuskar han inte borde han bli av med suget efter en vecka eller två..
Ja det är viktigt att dricka mycket vatten, men det är väl alltid viktigt, vare sig kost.. 
Ibland river jag parmesan och klickar ut på plåt. Gräddar i ugnen tills de har smält och ser fina ut. Passa bara så de inte bränns. De blir knapriga och goda.

Kan ni inte ta och köpa några goda ostar och göra tärningar av och ha att äta vid tv'n? Då har han nåt att greja med med fingrarna. Jag tror lite att det är vanan att ha nåt för händerna att plocka med som gör att det är svårt för honom, gamla vanor sitter i.
Som tjej och intresserad av handarbete är det kanske lite lättare i alla fall ;o) Du får lära honom virka helt enkelt annars 

Bra tips blodtopp!! Åker in till stan och handlar garn på måndag. här ska det bli stickning och virkning av! Nån som behöver en mössa eller nåt?
Handarbete är mångas räddning. Även när man slutar röka.