Äntligen tillbaka!
Hade för vana att titta in här varje kväll i somras-07 och läste och blev peppad.
Så bestämde jag o min man att vi skulle separera,så jag har inte haft dator på ett bra tag.
Pga alla bekymmer så har jag ätit denna mat varvat me kolhydrater, så jag har ökat ca 8kg sen dess.
Mår ok och är rätt pigg nu men vikten gör mig galen,ca 30kg övervikt så det känns hopplöst. Har varit duktig i några veckor nu förutom festen i helgen så jag känner att jag e på G. Kompisen har gått ner 6kg så vi vet ju att denna kost funkar!
En fråga: Tål ni turkisk youghurt 10% eller är det en sån produkt man ska hålla sig ifrån om man vill minska i vikt?
Har ätit Turkisk youghurt med kokosflingor o minimalt lite sötningsmedel lr dyl. Kanongott, känns nästan som glass. Har inte testat o frysa in än, vet inte om det funkar.
Så mina byxor slits väldigt fort o spricker snart så nu är det på tiden att jag sätter fart!! // Ann.A

Välkommen och bra att du nu tar sats för ett bättre liv.
Yoghurten, tja det är nog olika, jag tåler den jättefint.
Du får säkert många råd här men trots allt måste man känna efter vad man själv tål.
Lycka till
Välkommen igen! Yoghurten verkar det variera med, vissa tål den och andra inte. Jag gör det och kan gå ner i vikt. Kan tipsa om att Lidl har en variant av turkisk yoghurt med endast 2,8 % kolhydrater, klart bättre än den på t ex Ica och Coop alltså.
Hallå Ann.A och kul att se dig igen!
Både Mervi och jag får skippa yoghurten - den fungerar inte för oss. Jag är på väg att skippa grädden också - men det är så svårt.
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen tillbaka!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hej du!
Jag har ju menat att det fungerar med turkisk yoghurt, men nu är jag mer tveksam. Även om man blandar det med grädde och/eller linfröolja och lägger till strössel av kokosflingor, hackade nötter och (största delen) linfrön så MÄTTAR det helt enkelt inte. Man behöver helt enkelt för mycket för att det ska fungera.
Jag har dessutom lagt ner grädden i kaffet (så ofta jag kan) och kör med den där fullständigt galna ägg-mjölken som man inte tror på förrän man testar den. Jag minns att jag gick ner otroligt bra när jag skippade mjölkprodukter nästan helt, så grädden går numer ner i såsen och då blir det mindre av den helt enkelt.
Eftersom mycket hänger på att du kommer fram till den verkliga mättnadskänslan skulle jag alltså kanske inte rekommendera Turkisk Yoghurt.
Maia
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Hej Maia - vad länge sen sist!
Hur är läget med dig nuförtiden?
Är Du klar nu - så vi får se dig oftare?
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag köper Fetaost på ICA eller Lidl, utan tillsatser och mindre salt än den jag använde förr, istället för turkisk yoghurt, som jag inte alls tål.
Hej o välkommen tillbaka! 
Tack så mycket!
Är redan piggare o orkar mer,känns kanonbra.