Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 693 ggr
miagumman
0

Back on stage!

Sådärja,då var man äntligen på plats framför burken igen! Ser ju att ni totalt  ignorerat min tidigare vädjan om att hålla "tangentvila" under de timmarna jag städade och gjorde middag: Abbans abbans på er! Nu sitter man här och stressar järnet för att hinna med att läsa allt ni skrivit,suck! Ledsen Iallafullafall vill jag bara berätta att middan va kanongod! Fyllde en fläskfile´med soltorkade tomater,basilika,vitlök och riven parmesanost och virade parmaskinka runt om. Brynde sen file´n i stekpannan en stund och la över den i ugnsform. Ugnstekte i 200 gr i ca 25 min. Till det serverade jag några blad romansallad och en supergod sås gjord på 2 dl grädde,2 pressade vitlöksklyftor,1 msk kycklingfond och 2 msk balsamvinäger. Tillsammans med ett glas rött Lindeman blev det till en superb måltid!! Det var bara jag och mannen som åt så nu har vi kvar till i morgon oxå,jippi!Glad 

Men ni ska inte tro vi nöjde oss med det inte! Som efterrätt smällde vi i oss hemgjord vaniljglass med hallon och varsin kopp kaffe med grädde….och jag som nyss skrivit i en tidigare tråd att jag ska hålla igen på grädden litegrann….Generad…RAAAP…!

Ha en trevlig kväll på er alla kära vänner önskar matglad miagumma!

Undrar vad vågen visar på i morgon…

magma
0

Låter som en kalaskväll:) Själv gjorde jag pizza på polarbrödet, det var evigheter sedan! Mousserande, torrt vitt vin till det.