Äta ute.
Fy vad jag är trött på mat som man äter ute. Försöker verligen följa LCHF, men maten som man äter ute är så äcklig o förstörd. Förlite fett, för salt. för mycket kolhydrater. även om man går på lite bättre ställen så är det samma visa igen o igen. Undrar om det finns någon som har gätt sig attan att förstöra natrulig mat???
Otur du har haft. Här är de jättebra bara man pratar med dem innan.Ska på lunch på fredag. Skomakarlåda.
Har ringt dem idag, så jag får kokt blomkål med gräddsås i stället för potatismos.
Inga problem alls. Jag tror inte du vill ge det priset som maten skulle kosta om man ska ha en kock avdelad till alla olika dieter.

Jag undrar vart du går någonstans! Tycker själv att man kan få mycket mer varierat när man äter enligt LCHF.
När du går t.ex. beställer biff/fläskfilet med bearnaise så säger du att du inte äter pommes utan vill ha stekta grönsaker istället, man brukar få jättegoda alternativ till pommes.
Annars kan man ju äta alla sorters kött/kyckling/fisk/skaldjur, fast utan potatis/pommes och med sallad/grönsaker till. Jag beställer dock ofta med bearnaise/tzatziki till då restaurangers såser ofta är redda med vete/majs/potatismjöl.
Äter du på snabbmatställe, så ta kebabsallad (finns en tråd om det) på pizzeria/hamburgeställe. Går du på Mcdonalds/burger king, köp 2 burgare och ta bort brödet, smäll ihop som en "köttmacka". Max har en GI burgare med salladsblad istället för bröd.
Lycka till!

Tack för tipset bjornen