nst / hd
nst hade idag gjort ett fint reptage om Stig Bengmark och hans förslag till ett sätt att leva.
Det var stora bilder på honom på första sidan samt mycket skrivit om detta.
Jag skickade ett mail till reportern om att detta var fint gjort samt tipsade om Annika och lchf kosten och var han kunde hitta till henne.
Beskrev lite om kost och annat. hoppas att han blir intresserad.
Länk? Eller var det bara papperstidning?

Där kom ämnet "mikrad mat" upp på tapeten igen. Vi har ju diskuterat det här på kiffen förut. 97% av näringen försvinner säger professorn. Läste något liknande i sista numret av Nat Geo. Vad ska man tro?

Om han menar samma AGE som jag känner till (Advanced Glucation Endproduct) så är det en molekyl där ett protein och glukos reagerat. Som tur är så innehåller inte kött så värst mycket glukos…..
även osäker till om verkligen antioxidanter skyddar.
Jag tror dessutom inte att en AGE kan gå genom tarmbarriären…vanliga proteiner kan inte ens det utan delas upp i aminosyror.
Tror därför att AGE främst skapar ohälsa inuti kroppen när kroppsegna proteiner förstörs/får felfunktion beroende på högt blodsocker. Troligen en av de kraftigare faktorerna till våra folksjukdomar.
ALE har jag aldrig hört talas om.
Vi har ju använt mjölkprodukter längre än sojaprodukter…
Proviva är väl bra förutom att produkterna innehåller väldigt mycket socker så hälften vore nog… Man kan inte bota eller ens lindra candida med de produkterna…
Min avsikt med att maila till tidningen var att få reportern intresserad av vår lchf kost och ta kontakt med Annika.
Oavsett innehållet i repotaget var det fint upplagt ,tipset till honom var att göra ett liknande om Annika och lchf.
det återstår att se om han nappar.