Salina säger hej!
Hej alla härliga KiF:are :)
Nu är det på tiden att jag visar mig och skriver till er. Jag har hittat hit genom Mona-Stina och läst mycket den senaste månaden. Jag gillar verkligen stämningen här, alla är så hjälpsamma och vänliga! Det värmer. Jag ser fram emot att delta i era diskussioner framöver.
Lite bakgrund:
Jag är snart 27 år och har, som de flesta av er, kämpat med vikten i princip alltid. Även med viktväktarna osv. Sommaren 2006 var jag uppe på min maxvikt och fick nog, det var dags att ta tag i min situation på riktigt. Jag visste att jag egentligen skulle kunna gå ner i vikt med VV, men jag hade hållit mig ifrån det ändå eftersom jag inte trodde på det i längden. Jag kom ihåg hur deppig och svag jag känt mig under tiden jag höll på med det, och ville inte dit igen. I brist på någon bra taktik lät jag tiden gå, under tiden som jag blev större och större. Min räddning var GI. Jag började med rivstarten, skulle "bara" hålla på ett par veckor. Veckorna blev månader och jag kunde inte tänka mig att äta kolhydrater, annat än grönsaker osv, igen. Jag har gått ner ca 17 kg med "GI" (som LCHF med mkt grönsaker, mkt protein och relativt lite fett), upp några igen under nagra hektiska månader. Nu äter jag strikt LCHF sedan ett par veckor och är nu 12,7 kg lättare än mitt max. Jag hoppas vara på -19 innan sommaren!
Jag har fått en insikt under den senaste veckan som gjort stor skillnad för mig. Genom diskussioner med Mona-Stina har jag äntligen förstått hur jag ska tänka med mängd protein, fett osv. Det känns jättebra och nu tror jag att det händer saker! Håller tummarna.
Ta hand om er :)

Hej Salina och välkommen hit!
Vad kul att läsa att du hittat hit och att det går bra för dig. Du kommer säkerligen trivas toppenbra här, förstår inte hur man ska vara skapt för att inte trivas här bland alla goa människor =)

Välkommen! Vilken inspirerande historia du berättar. Kul att du delar med dig, och fortsätt kämpa!

Lycka till! Här är alla så trevliga. Man får snabba svar på alla frågor och så finns det andra sajter som jag blev både förvånad och glad över. Jag har bara varit med några dager.
Välkommen hit. Härligt när det funkar.

Välkommen!
Välkommen och vilken klok lärare och inspiratör Du har!!
Numer pensionär i Nynäshamn

Hej och välkommen 

Varmt välkommen!
Välkommen hit, och lycka till!

Välkommen hit och lycka till!
Varmt välkommen Salina!

Välkommen hit och lycka till.

Välkommen hit, Salina, säger jag med! 
"still lost in space and time"

Tack till er alla! Verkligen härligt att bli så varmt välkomnad! :)
Äntligen har du kommit ur garderoben. Kram på dig.