Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 974 ggr
Sess
0

Viktklubbens inkomster

Såg just en annons om Viktklubben i en av våra kvällstidningar.

De skryter med att det är 300 000 medlemmar som gått med… (ner?) i viktklubben !

Vänta… det betyder ju stora pengar.

Kostnad att vara med:     

598:-/år  

398:-/ 6 mån

298:-/ 3 mån

Jag räknade lite på det hela.

598:- gånger 300 000 = 179 400 000 ( 179 miljoner !!! ) 

398:- gånger 300 000 = 119 400 000 ( 119 miljoner !!! )

298:- gånger 300 000 = 89 400 000 ( 89 miljoner !!! )

Visst är det väl ett visst vinstintresset som styr ?! Penga mun

Hur många av er har varit med i Viktklubben?

Jag anmälde min gubbe till dom på 1 år för två år sen.

Han gick ner några kilo och upp dubbelt upp… 

179 400 000,00 kr

Rita-S
0

jo men 300 000 medlemmar under hur många år? Hur många medlemmar var medlemmar mer enn 3, 6 eller 12 månader? :) dom kanske förlorar medlemmar snabbare enn vi räcker få medlemmar (gratis dessutom) här på iFokus ;D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Margareta
0

Jag har varit med - men det är jättelänge sen - när den var ny.

Numer pensionär i Nynäshamn

Sess
0

Min man var alltid sugen på nå't  när han var med där.

Jag hjälpte honom att räkna kalorier och registrerade allt på  viktklubbsidan.

* Nu är det skillnad. Han lämnar t o m mat kvar på tallriken.

-Tack, jag är nöjd !  Får jag ofta höra.

( Han har minskat ca 1 kg i veckan i januari!) 

Tala om vinst !!!! Det känns som högsta vinsten att ha lärt sig att äta rätt för resten av livet !!!

Sagittaria
0

Ja du, det är ruskiga summor det handlar om! Det finns starka kommersiella intressen som motarbetar lchf-tankarna. Och vilket verkar trovärdigast: ett kommersiellt mediaföretag som företräder en teori utan bestående viktnedgångsresultat (dock stödd av etablissemanget) eller en gratis, ideell sajt som denna som företräder en teori som går helt på tvärs mot etablissemanget, men som har goda resultat? Jag tycker att KiF (och därigenom lchf) är fantastiskt trovärdigt, just mot den bakgrunden. Här på KiF kan inte gärna finnas några baktankar eller bindningar till auktoriteter.

Jag har också varit med i Viktklubben. Gick väl ner två kilo tack vare ett halvårs helvete med 1300 kolhydratiska kcal per dag (konstant hungrig, sugen och matt), och sen gick jag upp åtta kg på nolltid. Jääääättebra resultat (obs ironi). Jag är ännu inte nere på den nivån jag var på innan Viktklubben… Skrikandes

Isagel
0

Jag var med i viktklubb i två år. Periodvis följde jag konceptet. Gick aldrig ner något. Ibland gick jag upp lite.

Jag gick med mest för att jag ville kunna vara med i ett forum. Deltog aldrig speciellt mycket i diskussionerna eftersom forumformatet drev mig till vansinne. Jag har aldrig heller egentligen trott på kaloriteorin så jag vet egentligen inte varför jag gick med och varför jag betalade årsavgift i TVÅ år.

Skadlig
0

#5 Vanan?

#4 Ska man tolka oss själva kritiskt så rekomenderar vi ju ofta Skaldeman och hans böcker. Åandra sidan så är det ju ingen här som tjänar några pengar på det (om någon gör det så vill jag också ha pengar ;)) och vi har ju inte ens några reklambanners till hans bok. Ganska ofta tycker jag tvärrt om att reklam bannern är väldigt orelevant för oss.
Den som är uppe just nu är tex står det "GI for Men" och den enda GI som vi är direkt intresserade av är ju  GI 0 :)

blodtopp
0

Jag var med två gånger. Första gången gick det rätt bra, men andra gången åt jag till punkt och pricka och gick inte ner ett endaste litet gram. Hungrig hela tiden och mycket överviktig, så när det inte gick bra att gå ner så mådde lilla jag inte så himla bra… Mådde så dåligt att jag inte ville se mig själv ens när jag klädde av mig och att visa sig för sambon var inte att tänka på.

Så att vara med i VV eller Viktklubb utan att gå ner skapar dåligt självförtroende, dålig självkänsla och dåligt samvete, för man tror att man fuskar fast man inte gör det. Nu mår jag kanoners!!!! (Och då har jag inte gått ner mer än vätskekilona än så länge)

mjanner
0

Passiv medlem sen början av -04. Har inte betalat ett öre. :p

[Norum]
0

Måste man inte vara kärnfrisk för att vara med där? En reumatiker med njurfel har väl ingen större hjälp av dom? Tror att dom har som "krav" att man är frisk och fungerande… Är det nån som vet?

Sagittaria
0

# 9. Jag tror inte att de har sådana krav, för jag har aldrig varit kärnfrisk (jag har också en reumatisk sjukdom) och jag fick då komma med bara jag betalade. Cool

[Norum]
0

Det är pengarna dom vill åt… Aha! Men jag hade för mig att jag läste någonstans att man inte fick ha nåra sjukdommar… Nåja, jag kan ha fel.. :-)

mjanner
0

#11 Det är säkert bara en friskrivning så de inte ska kunna ställas till ansvar om man blir sjuk.

Mervi
0

Har inte heller varit med där.

Sess
0

…..hmmm….vinstintressen …..

Vad kostar det att gå till ViktVäktarna i veckan?

Roberto har varit mycket intervjuad i media angående sin italienska  receptbok.
Han  har varje gång nämnt sina italienska tjocka fastrar som hjälpt honom med pastarecepten….dock inte denna gång.

Han blev nog lite upprörd pga att han vill sälja sin bok också…. Penga mun

evacarina
0

Gick ner 22 kilo på mindre än ett år på ViktKlubben. Tyckte det fungerade riktigt bra. Riktigt god mat och mätt blev jag. Men lchf är ju ännu godare och man behöver inte ställa sig och fixa mat 6 gånger om dagen för att inte bli sugen….

Det sämsta med viktklubben för mig var väl att jag tror jag blev kolhydratberoende och när jag skulle sluta röka gick det över i "sötslisk" sockerberoende…. 

Jag tycker nog att ViktVäktarna är "värre". Framförallt ännu dyrare. Både träffar, avgifter och alla deras egna WW-varor kostar ju multum!

[Norum]
0

Tror nog att man ska äta så att man mår bra helt enkelt. Kroppen brukar känna vad den behöver… Inbillar jag mig! :-) Själv drog jag ner på fettet nu när jag blev så dålig i magen och mår nu kanon. Ids inte/är för lat för annan diet, detta passar mig som hand i handske. Proteiner, grönsaker och ost. Kan det bli bättre?? Tror inte det och dessutom betalar jag ingen för att äta. Den biten klarar jag själv… Med lite hjälp från er andra då förståss. :-)

Medlem
0

Har varit med men avbröt efter en månad då jag gick hungrig, trött, yr och orkelös. Räkna kalorier passar mig inte.