Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1014 ggr
hjortfot
0

fettprocent

igår ställde jag mig på vågen,vikten var den samma som för ett par dagar sen men fettprocenten hade ändrats från 33 till 31%, har en våg som visar det jag har hört att de inte är så tillförlitliga men tycker ända att det var lite intressant.

Igår var jag på stan hela dagen och var tvungen att äta ute åt en blomkålssoppa med grädde i och bad att få ostskivor till. Fyllde på med en hamburgare utan bröd senare.

Ikväll ska jag ha gäster och tänkte bjuda på hjortstek men vet inte vad jag ska ha till, de som kommer är väldigt undrande till min nya mathållning. Är det någon som har tips på förrätt, efterrätt, tillbehör?

Skadlig
0

Tekniskt sett, hur fungerar en våg som mäter fettprocent? :)

Grattis till minskningen förresten, utmärkt exempel på det som jag och Skaldeman tjatar om att vikten är relativt ointressant. :)

SvartKaffe
0

Som förrätt kanske du kan ha parmesankorgar med någon god räkröra? Recept på dom såg jag här för inte så länge sedan så du kan säkert söka på det.

Till steken är det väl bara att servera olika slags kokta eller ugnsstekta grönsaker, kanske en fräsch grönsallad (m lite ostkuber i) och en god dressing. Om jag hade gäster kanske jag hade lagt både potatis och morötter bland de ugnsstekta grönsakerna "för syns skull", man måste ju inte själv äta dom.

Kanske lattemousse till efterrätt? Recept finns en bit ner på startsidan. Eller bara kaffe och hemgjorda tryfflar.

Margareta
0

Blomkålmos på blomkål smör och grädde fungerar som potatismos och brukar vara uppskattat - det är enkelt att göra.

Numer pensionär i Nynäshamn

asagasa
0

#3 Och otroligt gott!!

korseett
0

en fettprocentsvåg ska väl skicka impulser genom kroppen och mäter nåt motstånd väl? fast det vete tusan om de billiga varianterna gör

Skadlig
0

Hm, borde inte strömmen ta den kortaste vägen? Dvs om man står på den och den skickar ström genom fötterna så borde man väl bara mäta motståndet i benen/höfter och inte resten av kroppen?

Sagittaria
0

# 6. Jo precis så tror jag att det funkar med de billigare hemmavarianterna. Jag har en sån. Det är ju bättre än ingenting (i den mån man inte är jätterik och kan köpa en helkroppskabin eller vad det är), och man får ju ett relativt tal och kan se hur det ändras över tiden.

DrAnna
0

Av skyn som blir av steken gör du sås med crème fraich och en klick philadelphiaost. E

En god tjockare sås, bra till både kött och sallad är 1 del majonnäs, 2 delar crème fraiche och 1 del fetaost. Mixas med litet citronpeppar och färsk basilika, så den blir lätt pistagegrön,. Jag tycker den är jättegod till endiver, kan ätas som snacks, eller ruccola o annan besk sallad.

hjortfot
0

Tack för alla tips! Än så länge tycker jag att det känns super bra med LCHF jag vill inte längre ha kolhydrater, igår när jag åt en hamburgare och petade bort brödet tänkte jag att det var lika lite mat som papperet runt omkring!!! Ja, som korseett skrev ska vågen mäta motstånd i kroppen om det nu funkar.

Livia
0

Strömmen som skickas genom kroppen tar väl den "genaste vägen" dvs upp genom ena benet och ner genom det andra. Det kanske inte är 100% rättvisande, men det är ju inte så vanligt att folk har all övervikt på överkroppen och pinnsmala ben?

Jag har själv en sådan våg, och inbillar mig att fettprocenten är ganska rättvisande, åtminstone under förutsättning att jag jämför med mig själv.

grona-marie
0

Det finns fettprocentmätare som mäter på överkroppen, man sätter händerna på några handtag tror jag. En våg man står på mäter benen och rumpan.ungefär. Jag håller med om att det är sig själv man jämför med och att resultat från en dag till en annan inte är speciellt rättvisande men däremot i ett längre perspektiv.

Ugnsstekta grönsaker brukar jag bjuda på, ingen har hittills kommenterat att det inte finns potatis eller pasta.