4:e veckan påbörjad nu
Vad kan jag säga; förra veckans försyndelser straffar sig förmodligen. Står still på samma nuffror som förra måndagen men…huvudsaken är väl att det rör sig åt rätt håll.
Ska vi nu tala om kilon så är ju målet 5 kg till i sommar. Ett tappat kilo per månad gör ju 5 kg till början av maj så jag ska inte klaga…än. Får se hur följande 4 mån går. Känner mig iaf fastare i kroppen, äppelkaggen är kvar men midjan ngt smalare o låren med. Många bäckar små…

Hi hi hi känner igen mig så!!! Är ju också på min 4:e vecka. Vågen står still men man känner lite skillnad på kroppen!
Jag ska ner 10 kg till sommaren, kanske omöjligt men jag ska kämpa på!
Kramis Åsa
Vi får peppa varandra! Fick ett plötsligt sug efter chips för ngn h sedan…är chipsoholic men har inte haft en tanke åt det hållet sedan jag började…tills nu! Drar mer mot salt än sött men vet inte vad jag ska kompensera m om det blir kris…oliver är ju gott men…kanske lite för mkt…jag vet inte…tur att det är dags att nanna nu.
Men det är ju så… tappar vätska i början och sen går det inte LIKA fort.
Det är så kul MaMaMade att läsa om dig och din familj och alla dina våndor och nojor. Keep it up !

Håller med drAnna! Du är en frisk fläkt på detta forum!!
Alltid kul att läsa vad du skriver! Skönt att se att det finns fler därute som visar sig mänskliga och som erkänner att man halkar dit ibland. Och vilka gosiga barn du verkar ha sen!
Vi kämpar vidare mot sötsug och en massa annat skit!! Det är långt till midsommar…
GIVE THE IRON GIRL!!
Är också inne på fjärde veckan. Inte så mycket som försvunnit dock, mest upp o ner på vågen o inget som direkt märks…Men jag mår bra och trivs väldigt bra med maten! 15 ska bort till sommaren!!! (sikta mot stjärnorna kanke man kan nå nåt träd eller så…)
Tack!
Ett av mina "gosiga" barn hänger just nu runt halsen på mig o gråter hjärtskärande; hon fick inte följa m o hämta storasyster från FSK, inte gå ut (vi ska snart äta o hon vill bara in på en ggn när hon går ut ensam) o så plötsligt en fix idé om tuggummi…nähä, nu låter det chips…(tacos till middag idag). Hon är hungrig, ratade lunchen…har inte tömt kistan än idag. Själv mår jag lite skakis, åt för lite till lunch o inget mellis, det sov jag över. Ska på syjuntan ikväll o ville känna mig pigg!
Jodu ToFat, så gör jag också; siktar man tillräckligt högt som kommer man oftast halvvägs iaf! Gillar att jag inte går omkring småhungrig numer o klarar mig från min snacksmani.
Visst är det skönt att inte vara sugen eller smäfrusen hela tiden!

Jag är också inne på min fjärde vecka, blivit av med ett par kg och några cm.
Framför allt är jag nöjd med att vara av med hungersuget jag alltid haft i magen 1-2 tim efter måltid. Såååå skönt att slippa tänka på mat (mackor) hela tiden.
Tycker mina borttappade kilon syns mest undet hakan. Bra ställe att börja på.
Läser här dagligen för att bli peppad.

Jag är också inne på min 4de vecka och jag är så förvånad att jag inte är det minsta sugen på sötsaker. Slutade ha min älskade honung i téet och klarat av det vilket jag aldrig gjort förrut.
I lördags var vi på en lite bättre fest och den perfekta midagen var en gammaldags buffé så det gick ju att plocka det man kan äta MEN det var ju tvunget att vara fin och ta av prinsesstårtan, så min man och jag tog en "osthyvel" stor bit var och tänk vad jag tyckte det var söt och äckligt redan.
imorgon ska jag väga mig hoppas på ett glatt besked trots den där synden.
kul att vi tycks vara flera stycken med samma "starttid"
Syndade m chokladnötter till fikat på syjuntan ikväll. Fast de andra åt lussebullar, kaka + rulltårta m äppelmos, grädde + burkmandariner…så jag var rätt så duktig ändå, tycker jag!
Åt lite halloumiost när jag kom hem + 1 glas rött…*mmm*! det gjorde att kolisarna steg o dagens blev:
fett: 70%
protein: 14%
kolisar: 9%!
alkohol: 6%
Nåja, behöver inte köra strikt…men jag är stolt de dagar jag har de siffrorna!
Vikten går väldigt mkt upp o ner på mig, har alltid gjort det men 1-1½ kg har nog försvunnit. Mer glädjande är -3 cm i midjan, -3 cm över låren o idag såg jag att mina "lovehandles" under brösten krympt. Förut kunde man ta tag i skinnet utan problem, nu får man nypa i ordentligt, nästan så att det gör ont! 
Tänk i sommar tjejer; smala midjor, rena kärl o energi som knäcker 20-åringarna på beachvoleyplanen! 
Min vikt åker också lite upp o ner, men lite ner har den ändå åkt..jag har inte mätt mig men det kanske man skulle..Har nog också ungefär tappat 1,5 kg.
Lite chokladnötter är ju en piss i nilen!
Jag tycker Du var jätteduktig MaMaMade. Att gå bort är det svåraste tycker jag - särskilt innan alla vet hur man äter.
Numer pensionär i Nynäshamn
Den 14:e feb kommer det svåraste; ska träffa ett kompisgäng varav 1 är farmaceupt o en är barnmorska. Båda är rätt så "ordentliga" när det kommer till maten… Får se om jag håller en låg profil el om jag ids bråka.
Jag är dålig på att debattera o kan inte längre hålla allt medicinskt i huvudet. Är för splittrad även om jag fattar galoppen när jag läser det. (Mins USK-utbildning var inte helt bortkastad!) Men de som känner mig väl vet att det inte är ngn idé att tjata, jag är född envis! 

Säg bara att du mår kanon av att äta så här. Och skulle de då börja oroa sig för att du kommer att dö i förtid så är det väl bara att säga att "då gör jag väl det då, men då har jag mått jättebra tills den dagen" 
Det är väl ungefär vad jag har tänkt säga också, blodtopp! 
Nu är jag en avfälling…övergår kanske till fler kolisar framöver…primörer efter säsong tänkte jag o kanske en surdegsmacka på morgonen. Det enda jag frossat i är chips o ostkrokar o det tänker jag aldrig mer äta. Socker har jag inga större problem m, kan vara utan men lite emellanåt är trevligt.
Jag äter i första hand för att få bort äppelkaggen. Sekundära hälsovinster är naturligtvis trevligt; torr hud, lite eksem o får jag fina värden som "tant" är det ju finfint! Tror stenhårt på LCHF för dem som har ngn sjukdom att dras med och hoppas att jag kan undvika kärlkramp i diabetes på äldre dagar om jag minskar på kolisarna o försöker äta "rätt sort" så långt det går. Tänker dock inte vara strikt resten av livet, de flesta här verkar ju kunna köra en ganska avslappnad form.