Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 25768 ggr
malins79
139

"myrkrypningar" i ansiktet?!

Jag tycker att dom sista dagarna har jag haft myrkrypningar, stickningar i ansiktet.  Någon som varit med om liknande? Är det farligt isåfall och vad beror det på?

Jennix
0

Tyvärr, har aldrig känt av och har inget svar. :(

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

malins79
0

ingen som vet? Det sitter mest runt munnen, jag är inte svullen.

Karin20
1

Jag får myrkrypningar i halva ansiktet och halva motsvarande arm när jag får migrän. Det sitter i tills huvudvärken kommer och då förstår jag, jasså var det det. Dessutom ögonflimmer. Bra eller dåligt, men det här gör ju att jag vet vad som ska komma och kan "droga" mig och har jag tur, så blir det faktiskt ingen huvudvärk, men då får jag vara snabb. Det är oerhört obehagligt med flimmer och myrkrypningar.

Nu har jag inte haft migrän på några år! Kan bero på kosten men troligtvis mera åldern. Tror inte man botar allt med LC!

//Karin

blodtopp
0

Det är inte så att du är spänd i käkarna/ansiktet? Då kan det komma myrkrypningar när man spänner av och blodcirkulationen kommer igång igen, eller när nerverna kommer i kläm så att säga. Jag har det så i alla fall.

Doc
0

Låter inte som något farligt, skulle tro det är tillfälligt hur som helst.

malins79
1

Jo jag är ganska spänd i käkarna.

Mammeli
0

Jo jag märkte det efter ca en vecka m denna kost. Jag hade det strax nedanför ögat ut mot tinningen. Hade även som små krypningar i handen. Detta försvann när jag började med magnesium i kombination med kalcium. Prova!

blodtopp
0

#6 Prova att försiktigt stretcha nackmusklerna (ja, de hör ihop mid käkarna) och även massera dem, plus 'gångjärnen' till käkarna. Det mildrar spänningarna massor.

Sen kan jag också rekommendera magnesium. Det behövs för nerver och muskler =)

malins79
1

Jag ska testa att äta magnesium och kalcium har faktiskt de tabletterna hemma :-)