Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2105 ggr
[bittek]
0

Mat för en experimenterande gi_are

I dag har jag nog kört lchf ganska bra - tror jag i alla fall. Vad säger ni "gamla" lchf-rävar om detta upplägg:

Frukost: äggröra på 2 ägg stekt i smör, 4 skivor bacon, kaffe m lite sojamjölk

mellis: en näve hasselnötter

lunch: två lövbiffar stekta i smör med vitlökssmör, några broccolibuketter

mellis: äggmjölk med kakao och sötningsmedel

middag: 2 kokta ägg med närmare en matsked Bregott

Jag har bara ca 5 kg övervikt, är kärnfrisk. Är detta kanske lite för strikt för mig?

Mervi
0

Det ser bra ut. Det är ganska strikt men du bestämmer själv hur du lägger upp det. Det kan ju vara så att du inte tappar dina 5 kilon utan formar kroppen, tappar några centimetrar av omfånget och får mer muskler. Ta fram måttbandet och ta mått. Det är alltid kul att se hur det blir.

Lycka till! Skrattande

Margareta
0

Det ser mer ut som LCHF än som GI helt klart.
Väldigt tuff start - men testa vetja - det är väl bara att lägga till lite om Du inte trivs.

Numer pensionär i Nynäshamn

[bittek]
0

Margareta,  jag är ganska härdad efter att ha kört ganska tuff rivstart enligt gi. Faktum är att jag inte är någon grönsaksmänniska - tycker allra bäst om enkel, grön sallad. Så det ska jag nog ta och lägga till alla måltider. Någon gottegris är jag inte heller. Jag dras nog till lchf för att jag är lat, helt enkelt
Generad

Det sista lät så dumt så jag måste förklara mig lite: det är ju jätteenkelt att fixa en biff och lite sås och slippa vänta på den kokande potatisen…

navarro
0

bittek- du har fattat vitsen med LCHF, det är så enkelt att man först inte tror att det är sant och eftersom man får äta  mycket gott, kan man känna sig lat och sund utan dåligt samvete.

DrAnna
0

Det låter litet väl strikt med tanke på din ringa övervikt.(du kan gott  äta mer kolhydrater)   Men det viktigaste är att du blir mätt och känner att du mår bra.

Mervi
0

Grönsallad är gott . Jag blandar olika sorter. Men behovet av grönsaker har minskat tycker jag. Jag äter lika bra utan.

Wildrat
0

Man kan äta "rå" spenat. Då får man i sig en massa lutein som är bra för ögonen och behöver inte köpa blåbärspiller på hälsokosten…

DrAnna
0

beska salldssorter och spenat innehåller mycket litet kolhydrater. Rekommenderar spenat, ruccola,endivesallat och litet vanlig plocksallat.

Lasselars
0

Kan man vara för strikt så länge man äter sånt man gillar och mår bra? Flört

andreas0
0

Testa vispgrädde istället för sojamjölk i kaffet. Är otroligt gott. Soja har en hel del nackdelar, som du kan läsa om hos weston a. price foundation.

I övrigt ser det bra ut. Kanske inte riktigt LCHF, men ändå äter du bättre än 99% av sverige befolkning.