Lowcarbbröd
Såg på nätet på "Carbzone" om ett bröd som hette "Nystart" som bara innehåller 3,4 kolisar. Är det okey att äta? Någon som provat?
Jag har aldrig prövat, så jag kan inte uttala mig om hur det smakar. Det var inte så många kolisar så om man håller sig under 5 %/100 gram så kan man ju äta det. Man bestämmer själv hur mycket man äter av kolhydraterna.
Läs innehållsförteckningen och se om Du gillar det som står…
Det är kanske inte bara kolhydratmängden som är avgörande.
Substitut (jämför med Light-produkterna) måste ju innehålla någonting som ersätter det som är borttaget och då får man ta ställning till det istället.
Berätta gärna vad Du kom fram till!
Numer pensionär i Nynäshamn
I en annan tråd, (hittar den inte nu) diskuterades det här brödet. Någon hade köpt det och det smakade päckel tyckte hon.
Mitt råd är att du i stället själv bakar polarbrödet eller nötbrödet om du nu är sugen på en macka.

Jag har testat, och jag tyckte det var gott. Men visst är det MASSOR av (ovanliga) ingredienser i brödet. Testa.
//Zac
Jag har inte smakat det, men det innehåller enligt hemsidan 15,4 g kolhydrater per 100 g. Siffran 3,4 gram är per skiva enligt hemsidan. Som sagt: det finns nog recept på andra (godare?) brödtyper att baka här i forumet, kolhydratfattigare dessutom.
Hej!
Jag har det hemma och tycker att det är helt okey rostat. Jag äter 1-2 skivor till helgfrukosten.

Om man som jag har en matsmältning som inte klarar bröd så spelar det ingen roll om det är lc eller inte…
Jag tror att en stor del av hälsoförbättringarna man får med lchf beror just på att man utesluter spannmål, så det här känns helt fel för mig personligen.
Jag äter inte bröd pga att jag är en fd "mackoman" och vill inte få igång detta ätande igen. Jag bakar nötbröd till min man och det händer någongång att jag tar en skiva när brödet fortfarande är varmt men jag får verkligen stålsätta mig att inte överäta och få sug.
Jag har turen att jag aldrig gillat bröd. Kan sakna enkelheten dock att bara fixa en macka och slänga i sig… Kaffebröd däremot är en annan historia
men det klarar jag mig bra utan även om jag fuskat denna vecka…

Är det gott och du klarar det… go ahead! Själv har jag testat olika low-carb bröd härborta men jag får sånt sug efter annat när jag äter det så jag låter hellre bli.