Dagen efter...
Sov urdåligt inatt igen. Somnade ganska så snart trots mensvärk men vaknade efter ett par h. Tror att det mest beror på värken…mensen går in på sin 8:e dag nu…inte som det var förr; 3-4 dagar. Det beror väl på ingången i klimakteriet. Har inte haft mens på ett par mån nu o har haft flera långa uppehåll, det har väl hunnit byggas upp en hel del slemhinna som ska ut. Men besvärligt är det, får springa o byta stup i kvarten!
Somnade gott strax innan Minstan vaknade, naturligtvis. Stapplade upp *görhungrig*! Det berodde nog på gårdagens kosthållning. En mkt lätt frukostlunch, salami m en massa färskost på + te. Laddade m ostchips o guacamole + lite pinjenötter (de är inte så bra va´?) innan middagen.
Nåja, sålänge jag inte har ngn form av "baksmälla" får jag vara nöjd. Det räcker så gott att vara ensam hemma m flickorna o "bara" vara trött!
Guben har tagit sonen + en kompis till honom o kört ner till Paradisbadet i Ö-vik…istället för att ha födelsedagskalas. Det blir bad, hamburgare o lite godis för de två istället. Det är jag tacksam för! Minns ett popcornskrig m fasa!
Flickorna har hållit sams ovanligt länge nu på morgonen. Vet inte om det beror på den fylliga chokladäggmjölken till frukost (+ rostad franska…må den lede ta Guben!) el att Minstan fick väninnans dotters gamla dockhus m sig hem. Hon hade haft utrensning o vi fick också en stor OBS-påse m kläder! *Hurra*! Ett par jättefina vinterkängor, typ GoreTex följe också med…ibland har man tur! Hon ska få min juicemaskin istället, har nästan aldrig anv den…så jag vinner på det.
Själv har jag druckit 2 koppar av chokladäggmjölken, några skivor ost m smör + några skivor salami m färskost…för trött för "riktig" mat.
Vädret gör väl sitt till också. Tempen har hoppat mellan -10 till nollgradigt, till -7 till idag -18 ute…då brukar jag bli seg. Fast jag har haft ovanligt lite "vädervärk" i vinter, obefintlig sedan före jul o det är jag både förvånad o glad över. Får se hur det går när vårstormarna sätter in…om de kommer i dessa konstiga vädertider!
Ha en skön söndag allahopa önskar jag, flickorna o en lurvig prick!
Visst är äggmjölken bra att ta till när man inte vet vad man ska laga för mat, eller bara inte orkar… Hoppas indianerna i passet joddlar sig iväg snart, och att du fick en bra söndag! Här blev det utevistselse, klippning av äppelträd och gympa med sonen på eftermiddagen.
Tack Magma! Jo, det blev relativt lugnt trots sen läggning av tjejerna igårkväll. De fick plocka in sina dockhus i vardagsrummet o leka framför TV:n ett tag. (Varmaste rummet, har en elkamin där.) Sedan hade tempen ute sjunkit till -10 så de gick ut o lekte i ca 45 min. När de kom in såg de en film o käkade en banan o lekte vidare m dockhusen. Nu har Guben o Sonen kommit hem o vi har ätit lite av varje; kålpudding + köttfärslimpa.
Jag mår bra nu, känns lättare i kroppen så utrensningen var bra men det var synd att måsta må tjyvens. Fick inget vettigt gjort idag. Nu ska jag ha en lugn kväll m Guben, ha det gott allahopa!

Roligt att du mår bra igen. Här i Skåne har det knappt synts till några minusgrader. Häromdan såg jag en stackars förvillad maskros som blommade. Den var minimal, men knallgul. Har sett blommande tusenskönor också, och snödroppar.
En sån underbart mysig bild på lilla vovven. Jag bara smälte när jag såg den.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Tack! Hon är en raring! 
Titta gärna in på min webshot: http://community.webshots.com/user/MaMaMade
Där finns bilder på hela gänget; både två- o fyrbenta, lite från våra resor o min hobby. Jag står mest bakom kameran…tyvärr.