Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1414 ggr
Konstigabaralillajag
0

Hur 17??

Idag har jag börjat med LCHF.

Till frukost åt jag en omellett med grädde, 2 ägg och stekte i smör. Till det åt jag stekt bacon. Det var maffigt och jag är fortfarande mätt efter den måltiden…

Till middag blir det tacopaj med lite blomkål till.

Jag skulle försöka komma upp i 20 gram kolhydrater men med tacopajen inräknad blir det ca 15 kolhydrater.

Är det för lite kolhydrater? Eller är det ok att inte äta mer om man inte vill/orkar?

Margareta
0

Vilken lyckokänsla Du förmedlar! Härlig att läsa!

Det är ok om Du inte får abstinens - problemet är att det kan bli både huvudvärk och lite andra små överraskningar om man startar för hårt. Om Du känner något sådant kan Du ju lägga till något med lite kolhydrater i alla fall. Åt Du ingen lunch alls? Där kan Du ju pilla in något med liet kolhydrater om du märker att det blir lite tungt i huvudet.

Numer pensionär i Nynäshamn

Konstigabaralillajag
0

Tack för svaret!

Jag har en ätstörning som gör att jag inte känner hunger därför gå dagarna utan att jag äter för att jag helt enkelt inte kommer ihåg att äta. Funderar på att ställa min mobiltelefon på larm för att kroppen ska få in en rutin…

Tror att jag stod mig väldigt bra på omelletten också…

Äter lite extra blomkål till maten och ngt lätt senare ikväll. Första dagen avklarad snart och än så länge fungerar det. Det är den feta maten jag saknat när jag kört vv… och detta känns hur lyxigt som helst ;)

DrAnna
0

Den härliga frukosten gör att du håller dig mätt länge!Glad   Man måste inte äta 20g kolhydrater, du kommer att komma underfund med vad du behöver ( så litet som möjligt om du har många kilos övervikt du vill bli av med,   större mängder om du inte ..osv)   Kompensera med vatten om du får huvudvärk.  Ta litet extra kolhydrater eller nägra mandlar t.ex om du skulle må illa,  vilket en del har skrivit att de gjort pga sockerabstinens.

[Karro]
0

Mycket bra svar DrAnna så jag säger bara lycka till!

Konstigabaralillajag
0

DrAnna:
Tack så jättemycket för det svaret. Det var precis det jag ville veta.

Karro:
Tack för lyckönskningarna…

DrAnna
0

Själv är jag inte hungrig på morgnarna längre, det tar ett tag innan jag kommer igång och då är det nästan dags för lunch…

Brukar ofta äta ostomelett/äggröra med en näve små ostbitar i. Häller länge och smakar bra.

anki1
0

Jag börjar känna mig mätt länge, märker ofta att jag inte behöver äta lunch utan bara nåt lätt, där kan ju äggmjölken komma in. Om jag tar den i 2 omgångar så står jag mig nog till middan

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk