Weeooo! *Magknip*!
Är det maten från igår? El är det mensen? El är det att maggen "släppt" ordentligt idag (rödvinet?) el…
Lite knip, jämna plågor, inte direkt illamående men det ligger på lut s a s. Har varit lite gasig sedan igår också…
Tänk vad sängen verkar skön…bara att härda ut tills Guben kommer hem ikväll…o så måste jag tänka på lunch nu. Tur att vi har laxrester. Men middagen…steka köttfärs o må bläää…ser inte fram emot det. Hoppas jag börjat må bättre tills dess!
Kom på att jag smälte i lite cocosfett i äggmjölken imorse…+ smöret…kan det ha gett skjutsen som blev pricken över i:et för magen? Illamåendet?
Kokosfett är många lite känsliga för i början - så visst kan det vara så!
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag reagerade också på kokosoljan den första gången jag åt den. Nu mår jag bra på den.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Flickorna mår iaf bra än. Jag tog kanske för mkt…hur mkt cocosfett brukar ni ta per kopp/mugg?
Skönt att ha fått rensat maggen ordentligt men att ha magknip samtidigt m mensvärk är liksom lite överkurs i mitt tycke!

I thé eller kaffe tar jag en rågad tsk. Det blir nog ca 10g. I äggmjölken tar jag 20-30g.
Då har jag gått på överkurs länge.
Jag har alltid magknip/dålig mage när mensen börjar.
Jo, jag med men inte såhär, känns annorlunda. Förut fick jag rejält magras första mensdagen o sedan var jag tom. Nu drar det både i ligamenten *+* att tarmarna vrider sig o det slutar inte trots 2 rejäla toabesök. Nåja, fungerar i vardagen ändå s a s men nog hade sängen varit skönt en h el två…
Hur har du ätit innan?
Har du, som jag, levt väldigt fettsnålt kan allt fettet göra att magen gör uppror. Har varit såväl gasig som knipig efter bara några dagar, och jag tror inte att det är laktosen som ger effekter - det har jag inte intagit i några större mängder. Snarare är jag övertygad om att det är allt fett.
Men du får väl göra som jag - håll ut, och ät lite mindre portioner men oftare. På mig är det på väg att gå över efter en knapp vecka - hoppas det går så för dig oxå!
KRAM!
Tror också det är kokosfettet. Börja med riktigt lite och öka sedan sakta på tid.
Hej Bitta! Nej, fettskrämd har jag aldrig varit, tvärtom. Har inte ökat särskilt mkt på fettmängden sedan jag började här. Däremot äter jag mer grönsaker!!! Utesluter pasta, rotfrukter, ris o nästan allt socker jag kan tänka mig. Har tvärt slutat m köpegodis o chips o ostkrokar.
#7 Tog ca 25 g cocosfett i äggmjölken + 50 g smör imorse. Då drack flickorna var sin mugg o jag tog 2. Flickornas maggar verkar må finfint, ingen har klagat än o jag har inte behövt byta ngn "tung" blöja än. 

Det kanske är den ökade grönsaksmängden du inte tål. Jag får magknip, körningar och diarré av grönsaker.

Jag tror att kroppen behöver tid och att det bästa man kan göra för att undvika orolig mage, är att äta enligt SSS råd. Bantarbiffar med smör tre gånger om dagen om det smakar. Undvika grönsaker, gräddfil, keso och yoghurt. Även vin blev omöjligt för mig, besvären blev större än njutningen. Efter ett tag provar man igen med liten mängd kanske med broccolimos, som Margareta beskrev i TV idag, med smör och grädde. Jag hade problem med magen under lång tid. Här på sajten fanns och finns så många goda recept och jag hade i början svårt att låta bli. När jag gjort en ostkaka och ätit en bit, blev det uppror i magen och jag gick tillbaka till sträng nästan fakirkost. Nu efter ett och ett halvt år har det blivit mycket bättre. Äter mer grönsaker och det går bra. Idag har jag till och med ätit en liten bit rödlök, fint hackad, i salladen.
Nejnej! Inget uppror här förrän nu efter några glas rödvin, lite för mkt kolisar, mens + första dagen m cocosfett. Har varit förstoppad men inte så att jag mått alltför illa av det. Största proppen slapp s a s idag.
Inget illamående, inga gaser…har mått oförskämt bra. Lite yrsel i ett par dagar mellan v 1 o 2 bara.
Nu mår jag finfint igen. Har ätit lite kålpudding till middag o än händer det ingenting i maggen så…