Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1279 ggr
Monsun
0

OT -sugen på choklad!!

Nu ikväll blev jag jätttesugen på choklad! Jag har inga problem att låta bli pasta, potatis bröd och sådant - men mörk choklad. Ibland undrar jag om det är något i choklad som jag verkligen behöver….. Jag kan tom tycka om 99% choklad!!

Eftersom jag nu försöker äta fakiren, så blev det smör, kakao (mkt kakao!)och vaniljpulver. (köpte den som finns på Coop). Tog två teskedar och var sedan nöjd. Skönt!

miagumman
0

Jag har oxå undrat över om inte det är nåt ämne i choklad som jag behöver för jag känner mig så glad och nöjd efter en chokladbit! Vilken choklad som helst duger för mig,allt går(gick ) ner med lätthet!

Va bra att ditt sug blev stillat iallafall!

MaMaMade
0

Chokad innehåller ngt som liknar manliga hormoner el ngt sådant, miagumman! Fast godare o trognare än ngn karl…eller!? Flört

bocco
0

Jag var förbi på Lidl i dag och såg att de hade extrapris på sin mörka choklad (70 %) som heter Ecuador. 2 x 125g för 16:-. Billigt och gott tycker jag!

BarbroE
0

Jag åt 86% choklad i stort sett varenda kväll mina första 3½ månader på LCHF. Bara 2 bitar i början men på slutet blev det nästan en hel kaka, Sen hade jag tydligen fått nog för jag slutade tvärt, har inte ätit cholad sen dess. Så jag tror också att det var nåt jag behövde.

Nu är det ost som gäller istället. Summan av lasterna är konstant eller…..Fundersam

Monsun
0

Skönt att man inte är ensam! Oskyldig

BarbroE
0

Här är du aldrig ensamGlad

Monsun
0

nÄ DET ÄR DET SOM ÄR SÅ SKÖNT!!

Mervi
0

Jag gjorde också så att jag ökade chokladen till lite för mycket så nu äter jag inget sedan 1 januari. Det finns socker även i den mörka och det ger mer sug för den som är beroende.

blodtopp
0

#1 Jodå, visst är det ämnen i choklad/kakao som påverkar ;o)

Kopierat från nätet:
"Choklad innehåller flera ämnen aktiva som tillsammans kanske kan förklara varför många anser choklad vara tydligt mer angenämt än andra livsmedel:

• Stimulerande xantinderivat: koffein, teofyllin och teobromin.
  • Anandamid som likar den aktiva substansen THC som finns i cannabis.
  • Ämnen som motverkar nedbrytning av anandamid.
  • Fenetylamin som vi tillverkar glädemolekylen dopamin av.
  • Choklad har visat sig öka nivåerna av den trevliga signalsubstansen serotonin."

(Från Nyfiken Vital)

Oluf-56a
0

Jag älskar 99% choklad tycker inte den är bitter alls. Svår att få tag i bara.

Tror inte jag skulle klara att gå på den här kosten om jag inte fick äta mörk choklad.

trudelutten
0

Jag klämde i mig två kakor från Lidl….Generad Skulle ju bara ta en endaste n bit - men helt plötsligt så var förpackningarna tomma……….. O herreminje så gott det var.

Men nu är det back on track igen.

Mervi
0

SkrattandeBra att du är tillbaka på banan. Jag kan göra så om jag börjar så jag tar inte den första biten .

ullna
0

Ja, om man nu har laster och det har vi ju, så är väl 70%ig choklad en av dom bättre man kan ha.

Jag unnar mig två bitar om dan.

Frualbertsson
0

Jag tycker om den mörka chokladen, men mitt huvud vill inte ha den. Åt tre bitar i fredags och har haft migrän sedan dess Gråter orkar inte om jag ska behöva ha migrän i morgon också….suck!

Mervi
0

ullna, det är helt OK om man kan hålla sig till två bitar…Skrattande

Men det kan inte jag i längden utan jag ökar på, tyvärr.

Monsun
0

#14 -. vilket elände! Krya på dig och hoppas verkligen ingen migr'än imorgon!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.