Tack
Hej på er alla!
Jag är ny här och är just alldels till mig över alla goda mattips och annat "bra och ha". Jag har hållit på i nästan 3 veckor och det går skitbra. Jag mår bra och går ner i vikt. Men jag är såååå less på ägg! Imorse kunde jag knappt svälja dom! Underbart med lite ny tips på läckerheter!
Tack snälla ni! Jag känner att jag kommer hämta mycket styrka hos er!
Kram Åsa
MOOOORSAN!!
Så glad jag blir att du är här! Nu du, här får du sköta dig ordentligt för här är det jag som bestämmer.
*asgarv*
Ehh, sorry, blev visst lite stor i egot där. 
*stor kram*
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hej och välkommen. Ta en burk makrilfilé till frukost istället om du tröttnat på ägg.

Kall äggröra smakar nästan inte ägg…
Välkommen!
Mat från gårdagsmiddagen går också bra
Numer pensionär i Nynäshamn
Åååå en till som lessnar på ägg!!! YES jag är inte ensam :D
Jag skal lova dig, Morsan1, jag äter nästan aldrig ägg som dom är :) Jag äter mycket heller tomater, gurka, paprika, kinakål, färska champigniner och stooora bitar av fet ost och creme fraiche eller gräddfil på till frukost :D
Annat jag kan äta är grekisk/turkisk yoghurt med lite linfrön eller kli och färska hallon (alternativt en liten aning Önos hallonsylt utan tillsatt socker om det kniper med hallon)
Eller en skiva av det brödet jag bakar på ägg, greme fraiche, kli, linfrö, sesamfrö, solrosfrö och smör :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Rita.S, du kan vara lycklig över att kunna äta allt du räknar upp. Har man haft eller har metaboliskt syndrom, reagerar kroppen på all frukt och grönsaker med att bli orolig i magen och viktuppgång. Här måste var och en hitta sin gräns och det gör man ju genom misstag,
Välkommen Morsan1 från mig också, om du har tur kanske du inte får några problem. Om du går upp i vikt eller mår dåligt, glöm inte äta tillräckligt med fett i alla former. Synd att du börjar tröttna på ägg, eftersom jag fortfarande gillar dom i alla former.
#6 tro mig jag är lycklig :) Mycket mycket glad.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Välkommen hit till oss på kolhydrater.Här finns recept till det mesta och nya kommer hela tiden.Äggmjölken är det senaste tillskottet och kan smaksättas efter eget behov med favorit smaker.
Välkommen hit!
Jag äter ofta "äggmjölken" till frukost, du hittar den om du söker på äggmjölk. (Hoppas jag:)
Här kommer välkomsthälsningar från en annan morsa boendes i Västerbotten! 
Välkommen! Kul att det går bra för dig.
Kolla på forumet efter recept på polarbröd och baka. Det är jättegott med olika pålägg tex. till frukost om du tröttnat på äggen.