Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1996 ggr
Skadlig
0

Azofärger

Råd och rön har undersökt användning av azofärger i svenska butiker. Färgmedel som tidigare har varit förbjudna i sverige men som tack vare "konsumentorgnaisationen" EU blev tillåtna igen för ett par år sedan.

Jag tror dock inte att vi behöver vara oroliga så länge till SLV agerar snabbt och resolut som vanligt:

"Frågetecknen är för många för att vi ska starta en panikinsats, säger professor Nils-Gunnar Ilbäck.

Säg är det inte skönt att höra SLV inte reagerar för hastigt angående ämnen som vi redan har förbjudit en gång?

Margareta
0

Ibland undrar man…

Glutamat har också varit förbjudet - när jag var barn var det så.

Numer pensionär i Nynäshamn

ullna
0

Hej o hå!

gammelmor
0

Kanske befolkningen blir lättare att kontrollera när alla ungar måste medicineras mot ADHD. Jag blir så himla arg över den nonchalans och brist på etik och moral som livsmedelsverket (ALLTID) visar när människors liv och hälsa ställs mot ekonomiska intressen. Tala om att miss-sköta sitt jobb. De struntar fullständigt i LIVSMEDEL och ger oss i stället sjukdomsmedel.

Nu skall jag dricka en kopp kaffe med grädde för att lugna ner mig!

gammelmor
0

PS.

Fast det är bra för min familjs ekonomi. Det är lätt att avstå från godis. Inte ens ungarna äter något godis som inte är gjort "på gammalt sätt", dvs hemmagjort av goda råvaror.