Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 2252 ggr
Metamorfos
0

Svålmjöl

Såg på en sajt om ett bröd som man bakar av  de  här "chipsen" som består av fläsksvålar (malda) samt någon form av mjöl tror att det var dinkel. Tyvärr missade jag att spara receptet och kan nu inte hitta det igen. Någon som hört talas om det?

magma
0

Nej, men det finns kanske ett recept här på svålbröd- tror jag- som görs på svålmjöl? Men då ingår antagligen inte dinkel.

magma
0

Detta kanske?

MaMaMade
0

Var får ni tag i svålar?

Metamorfos
0

Tack för tipset.

Svålar fiinns som snacks bland chips och ostbågar i affärerna.

MaMaMade
0

Oj, det har jag aldrig lagt märke till…måste kollas upp på fredag!

Brynhilde
0

Kolla bara så att det är riktiga fläsksvålar och inte såna som bara är smaksatta med bacon.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Gojkan
0

Jag gör numera mitt bröd så här:

Mixa 6 ägg, 1 dl fläsksvålar, 1 dl haselnötter och 1 dl kokosflingor. Lite salt och ev. brödkryddor. Låt stå och svälla 30 min. Klicka ut på teflonstekpanna (utan fett) och platta  ut klickarna lite. Stek tills de blir gyllenbruna. Vänd och stek andra sidan också. Förvaras utan plast om man vill ha dem lite knapriga och i plast om man vill ha dem mjuka.

Beppe
0

Jag har letat efter svålar i flera butiker men inte hittat några. Skall det vara så svårt. Jag bor i Vasastan Sthlm. Någon som vet några affärer med fläsksvålar i området?

Arnedanc
0

Jag vet i alla fall att Coop Forum Haninge har dom, då borde kanske andra COOP butiker ha dom också?