Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2677 ggr
vimzet
0

Tv-reklam

Har ni också märkt att det är förskräckligt mycket margarin-reklam på tv nu?

Margarinfabrikanterna känner sig nog hotade nuRäcka ut tungan

MillisB
0

Eller så lägger vi märke till reklamen på ett annat sätt nu…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Ulf-S
0

Jag tror inte bara att det är så att vi fått skarpare blick.

Allvarligt talat måste väl margarintillverkarna känna sig hotade… Det är ju busenkelt att byta ut margarinet mot bregott eller smör.

Jag misstänker att pasta- och brödtillverkarna inte alls känner sig lika hotade, det är ett oerhört mycket större steg att skippa spannmål.

bluegoose
0

Jag såg en helt hemsk reklamfilm häromkvällen: En lång, slank och vacker kvinna i 45-50-årsålder som står och tittar missnöjt på sig själv i spegeln och försöker knäppa ett par byxor. Hon provar plagg efter plagg och är lika missnöjd hela tiden. Jag sitter som ett frågetecken och undrar vad som är problemet…

Sedan kommer poängen: Kvinnor som äter frukost har lägre BMI, ät Kelloggs cornflakes så håller du vikten lättare.

Och som slutkläm ser vi kvinnan framför spegeln igen. Hon drar in hakan och grimaserar mot vecken som blir på halsen. (Antar att det skulle föreställa dubbelhackor, men det var ju bara skinnet som veckade sig.)

Jag blev så j***a arg! Den kvinnan vägde inte ett gram för mycket såvitt jag kunde se - ändå ska vi bli itutade att vi inte ens duger när vi är så där vackra… Grrr!!!

(Och sen ska vi äta FLINGOR till frukost. Ja, tjena!)

Skadlig
0

#3 Sett den reklamen också och jag hatar den också. Det är en sak att rekomendera saker som inte fungerar men att ta någon som verkligen ser bra ut och sen hävda att hon inte duger (underförstått att då duger du absolut inte) det är verkligen lågt och manipulativt på ett riktigt oärligt sätt.

Ok, alla reklamer vill manipulera oss men att skapa olustkänslor. Det roliga i kråksången är dock att det är dokumenterat ineffektivt. Att skapa olustkänslor gör att man sätter ihopa sin olust med objektet i fråga. Dvs se ett flingpaket och få ångest :)

Jennix
0

#3  Precis min tanke också… INte var hon tjock nånstans heller!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

nilu
0

Tänkte också på det igår. Det var 2 eller kanske 3 reklamsnuttar för Becel, och det i samma reklamavbrott. I vanliga fall brukar dom ju nöja sig med ett inslag.

Börjar få lite ångest, eller?

Skadlig
0

Vet att jag får ångest iaf varje gång jag tänker på Becel så det är inte mer än rätt att de får lite tillbaka.

Hm, antar att jag borde skriva något extra om becel på min blogg. Av någon anledning så brukar google gilla mig när jag skriver och lägger min blogg högt på listorna ;)

Margareta
0

Skadlig - finns din blogglänk med på vår medlemslista?
Tror inte det…

Numer pensionär i Nynäshamn

Skadlig
0

Den finns om man söker på mitt namn iaf, är det det du menade?

Uppdaterade min personliga sida för någon vecka sedan. Tänkte det var dags nu när jag har varit med i typ ett år eller nått :)

Margareta
0

Nej vi har en lista med länkar till medlemmarnas bloggar på Länksidan - det var där jag menade…

Skadlig
0

Amiechan råkade hitta fram till den här tråden lite senare och la till mig i den listan :)

Margareta
0

Vad bra - klok kvinna som vanligt - jag såg att Du var med och kunde inte komma på att jag gjort det!