Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 656 ggr
CarolineJ
0

var e programmet man laddar hem

innan fanns där ett program man laddade hem på sin dator. det e ett program där man räknade ut hur man åt i procent (fett protein och kolisar)

kommer inte ihåg vad det heter men jag skulle vilja ha det. finns det kvar.

vad det kanske nåt med calcounter?

blodtopp
0

Stämmer bra med Calcounter. Här är länken: http://www.calcounter.se/

Om du inte vill ladda hem nåt program kan du istället gå hit och fylla i allt. Om du vill spara dina uppgifter får du registrera dig, kostar gratis =)

Brynhilde
0

Det finns ett gratisprogram som heter Min Mat. Det är många som använder det här.

http://www.minmat.net/

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Dessi101
0

Tack för tipset! Bra med procenträkning där!

Dessi101
0

Vilket är bäst förresten? Att kolla på procentandelen kolhydrater man ätit under dagen eller antalet gram?

CarolineJ
0

jag prövade minmat men eftersom jag bara håller koll på protein, kolisar och fett så är calcounter  perfekt. tack!

CarolineJ
0

jag kollar bara % ch det räcker för mig.

andreas0
0

Om man ska räkna så är väl det mest korrekta att kolla antalet gram kolhydrater (så det inte är för högt) och procenten fett (så det inte är för lågt).

Wildrat
0

Jag håller koll på både och, men för mig är grammen viktigast…

Jennix
0

Jag kollar gram, om jag räknar nåt. Och jag har bara koll på kolhydrater, resten struntar jag i. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

CarolineJ
0

hmm nu blir jag helt konfunderad. borde jag räkna grammen?

Jennix
0

BOrde och borde… Man lär sig efter ett tag också, hur man funkar. :)

Det enda du kan göra är att läsa vad andra gör och sen prova vad som funkar för dig. :)

Jag kollar innehållsförteckningar väldigt noga och äter inte saker som har för hög kvot/100 gram. Det står t.ex. 5 gram kolhydrater/100 gram. Det är OK men är det mer blir jag lite tveksam. Det beror på vad det är, förstås.

Jag äter också helst ren mat och då känns det säkrare att äta t.ex. vitkål eller nån grönsak.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

CarolineJ
0

jag håller koll på förteckningen till det jag köper. där e aldrig mer än 5g kolhydrater per 100g. men jag får väl testa mig fram med vägandet :)