Middagstips?
Ska bjuda svärföräldrarna på middag i morgon lördag. De vet inte om att vi äter LCHF för det har aldrig kommit på tal. Har ni något tips på vad vi kan bjuda på för mat och efterrätt? Vi har inte bjudit på "LCHF-middag" tidigare och har en väldig idétorka 
Jag brukar laga vanlig mat och göra såsern utan mjöl. Istället för potatis, ris, pasta kan man göra någon god grönsaksgratäng tex och sallad. Det finns många efterrätts recept här till vänster på forumet.

prova min lasagne som finns under recept!
Eller varför inte någon god stek i ugn med wokade grönsaker, tzatziki och rödvinssås?
Om inte wokade grönsaker, kanske du kan prova mina zuccini fritters som också finns recept på här på sidan. De är underbart goda!

Jag har en liten fråga. Ni som jobbar och väl liksom jag ingen chans att äta bara när ni är hungriga som skulle kännas bäst. Utan man är hänvisad till vissa tider för lunch och kaffe. Hur gör ni?

Jag rekomendera ett väldigt gott och lättlagat mos bestående av blomkol, broccoli och philadelfiaost.
Smörkoka fryst broccoli och blomkol under lock. ( lika stor del av blomkolen som broccolin och mycket smör )
Mosa och vispa ihopa grönsakerna med salt, peppar, (riven muskotnöt) och mycket philafiaost.
Ett bra tillbehör tycker jag.