Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 960 ggr
ButterflyEffect
0

Bli kvitt sötsuget?

Så har Aftonbladet döpt en artikel till. Läs den här. Vad säger ni? Hemlis

Mervi
0

Ät någon söt frukt som vindruvor tex. Skrikandes Mig hjälper då inte sötsakerna om jag är sugen, de gör bara saken värre. Samma gamla råd.

Ulf-S
0

Ja, samma gamla visa. Det gäller att stå emot, vara stark, ha karaktär.

Sötsuget blir en fråga om personlig moralstyrka liksom…

ButterflyEffect
0

Tycker mig dessutom ha hört någonstans att för att lyckas med en bestående viktminskning (om det nu är ens mål) ska man "programera sig att lyckas". Ett första steg för oss är ju därför att göra sig av med alla kolhydratrika saker i kyl och skafferi. OCH att inte försöka lösa de första dagarnas sug med mer socker!

Tizia
0

Ska de inte döpa det till "Behåll sötsuget, gör så här" istället?

Lasselars
0

Bästa sättet (för mig) att slippa sötsug är att ligga på (extremt) låg kolhydratnivå dvs under 10g per dag oftast under 5. Samt att se till att äta ordentligt med kött (fågel fisk eller mitemellan vad man vill hehe) och fett. Skrattande

Instämmer med #3 ser man till att ha bra grejor i kylen/väskan så  har man ju gjort allt man kan för att skydda sig om man har en peroid med sug. Att man har färdigstekt kött, kanske såna där ostrullar på lövbiff som Skaldeman talar så gott om. Så att man  alltid snabbt kan trycka i sig något nyttigt om man känner att man får sockersug.

Att fördriva ont med ont som föreslås i Aftonblaskan känns mindre bra.