Frukostproblem
Är så in i baljan trött idag! Hade lite svårt att somna, väderomslag ute under dagen från -13 till nästan nollgradigt. Sedan satt jag uppe lite för länge som vanligt o åt väl lite för mkt för sent.
Minstan väckte mig kl 3 imorse o ville komma över. Hade som vanligt svårt att somna om, blev mest halvslummer o lagom tills jag somnat o sov som bäst…vaknade hon vid 5.30 o hade magknip o ville upp o äta. Steg upp kvart i 6 o sedan blev allt fel.
Fick i mig ett kokt ägg + en makrillfilé i tomatsås samt 1 kopp te men det tog emot. Nu är jag hungrig men ändå inte. Det känns fullt i magen o allting äcklar mig. Iofs en köttbit kanske men det har jag inte framme…ser fram emot middagen; fläsklägg!
Försöker äta efter mina hungerkänslor men det innebär att jag inte gör annat än håller på m mat…känns det som…då mina tider o familjens inte stämmer.
Usch, vilken nedåtdag det är idag! Dessutom tjafs m Vattenfall om en jätteräkning som vi först skulle betala men sedan inte skulle betala o nu undrar de varför vi inte har betalat! Deras fel (ngt m en systemomläggning) o de är förbannade på oss…som ringt o kollat om vi hade ngt liggande. Där går det sista av mina besparingar…så var det bara att börja bygga en ny…hoppas maskinerna håller ihop ngt år till! *Bläää*! 
Brie är min räddning när fantasi och matrester saknas.
En kopp kaffe och brie sen kanske du kan ta itu med Vattenfall..
Passa på och sov middag när du kan. Minsta tupplur är guld värd när man inte sovit vettigt på natten.
Åsså en kram: Kraaaaam
*Sova middag*! Du *skojar*! Ibland vill jag ha ett jobb så jag får vila upp mig!
Nej, men sover jag en stund på em får jag ännu svårare att sova kommande natt. Det hade gått bra om inte tjejerna direkt känner av vilket humör man är på; de lever rullan, trotsar mig o bråkar m varandra…o jag skäller. 
Har lite svårt att äta brie od som det är. Ska köpa en bit salami idag o se till att ha ett lager i frysen.
Bacon brukar vara min räddning. Jag har alltid bacon i kylen, stekt går den att äta både varm och kall, dessutom går det snabbt att fixa till.
Hoppas du får en bra dag trots bråk med Vattenfall och busiga gullungar. Kram
Tack Mona-Stina! (Ett av dina namn är mkt vackert…säger inte vilket!
)
Har fått i mig 3 älgfärsbiffar m en bit smält castello vitmögelost på. Det var gott men inte upphetsande, kunde inte få i mig den 4:e o det borde varit ngt till men…
Nu ska jag (försöka) fräscha till mig. Beror på hur många som ska m in i badrummet för att hjälpa till. Sedan blir det banken o förhoppningsvis har vi pengar kvar till blöjor o lite ätbart.
Vissa dagar börjar så där och det är inte lätta att komma ifatt. Kram på dig.

En del dagar är bara för jävliga, rent ut sagt!! Men dom går över dom oxå. Ungar känner direkt på sig om man inte är på hugget, det har jag blivit varse många gånger. Försök att göra något i eftermiddag som lugnar ner tempot lite, och försök att få en tidig kväll i säng..kram
#4 Jag hoppas att det är det sista namnet du tycker är fint, själv avskyr jag det första.
En del kortar ner mitt namn bara till Mona, det gillar jag inte, jag är döpt till Mona-Stina och det heter jag. Basta! Endast Mannen med stort M har fått dispans, han är lite lat att säga hela.
Dessutom hatar jag att bli kallad Mona-Lisa.
Då tar jag Mona då så får du det som blir över! 
Blev ofta kallad Mona-Lisa när jag var liten…*uäck*!
Dagen gav -40 000 kr mindre i kassan…ja, dvs nu har jag ingen kassa längre men två jätteräkningar från Vattenfall är fixade o *äntligen* ska månadsinbetalningarna börja komma! Lite ledsen i ögat men…får väl börja om att spara. Fast det kommer att ta tid, det mesta har jag fått ärva efter mamma o min dröm var en stugtomt vid fjäll o/el sjö. Nu får jag vara glad om vi kan fixa till huset lite.
Nog m gnäll! Ännu en väninna är invigd o jag stod emot hennes fyllda sötfikafat (alltid sött, enbart sött). Har fläsklägg på spisen för morgondagens middag. Har silat, sockrat (halverat) barnens svartvinbärsdricka o hällt upp på flaskor. Nu firar jag m resterna av deras varma choklad o skall se på Ugly Betty…*nu*!
*Poff*!