En fråga av vikt
Min viktminskning går som på räls. Men det är inte direkt X2000 som trafikerar, snarare ett mjölktåg från 20-talet. Det tuffar på, sakta men säkert, för det mesta framåt även om det stannar ofta. Men jag mår så oförskämt bra med LCHF så jag passar helt enkelt på att bara njuta av resan, tittar ut genom fönstret och tänker att så småningom kommer jag väl fram till resmålet; att jag har så trevligt medan jag reser är ju faktiskt ganska förnämligt dessutom. Jag önskar alla andra lycka till på era resor också. Och kom ihåg det Karin Boye en gång så klokt diktade:
"Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen som är mödan värd."

Vi sitter nog mitt emot varandra? Tänk så många trevliga reskamrater tåget är fyllt med! Vår nye stins tycker jag är fantastisk. Jag menar Doc! Stinsen brukar ju annars stå kvar på perrongen när tåget ger sig av. Jag skall snart kliva av för en kortare paus. Hoppas vi träffas igen. Tingelingeling nu tåget går, ut i vida världen! Gomorron!

Du har tur du som bor nästgårds med honom.
Det låter nog bra, att det går lite långsamt! Tror att kroppen kan må dåligt om allt rasar av direkt. 
Härligt att höra!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Förrut åkte jag inte tåg, då åkte jag bergodalbana.
Sitter mycket skönare nu i ett tåg som åker plant s.a.s.
Väldigt bekväm resa tycker jag också. Just nu ökar farten, men det går bra bara den håller sig på raka/plana räls 

Så ser jag också det. Ville gå ner i vikt, men numera bryr jag mig inte så mycket om det, det löser sig. Jag går omkring och njuter i stället.
Vad härligt det låter. Trevlig resa allihop!

Jag är oxå med på tåget, långsamt och fint går färden och med många kortare eller längre uppehåll. Fast att det blir uppehåll här och där gör ju ingenting, när man mår gott under resans gång…
Ha det gott alla härliga reskamrater!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Vilka trevliga resenärer vi har på det här tåget!

Hej! Här är en till som är med. Efter en smärre urspårning i går kväll ( Var hos grannen på födelsedagskalas ) så är jag åter på spåret och resan går lugnt och fint. Ha de!!

Härlig inställning du har! Vilken oerhört bra beskrivning av resan! Känner likadant men har inte kunnat beskriva det lika bra som du! Min resa går sakta, men den går framåt, och eftersom jag mår så bra av låhkolhydratkost kan man njuta på vägen :)

#9 Lale - Urspårning, hahhaa. Det var i a f orsakat av en solkurva (trevligt födelsedagskalas).
#10 Dessi101 - Vad trevligt att vi sitter i samma vagn. (Sorry det funkade inte med båt, för det finns väl inga spårbundna båtar eller…) Vi kanske kan dela med oss av bloggerfarenheter. (Har minsann spanat in din fina blogg.)

Har ingen egen blogg så det måste vara en namne

#11 helena_vemmestad:
Vad roligt att höra! :) Försöker skriva så gott jag kan om mina erfarenheter och den fakta jag kommer över. Varvar med vardagsinlägg för att inte göra bloggen så trögläst :P

Lale - Vad synd! Men Dessi101 har en jättefin blogg. Det var ju inte bara du och jag som satt i vagnen i förra inlägget.

Jag pratade med Dessi också. Inte lätt å förstå vad jag pratar om som pratar så mycket och så otydligt.

Ursäkta att jag fattar lite trögt. Är inte någon van bloggare men kanske kan bli.

Ja du kommer att bli inspirerad av Dessi och mig när vi sitter och tjötar i vagnen.

Nu har jag fått med gumman i vagnen ( Mawi) Vi försöker nu tillsamans att lära oss det här med att blogga

Hej Mawi! Vad roligt att du oxå hände på. Om du och gumman vill titta på min blogg hittar du en länk på min personliga sida . Klicka på min hjärtikon och sedan på länken "fettbramat". Om du sedan får igång en egen blogg måste du tipsa om adressen.